Jste finančně gramotní? Otestujte se s pomocí ČNB

- Naše peníze autor: Martin Slapnička

Česká národní banka spustila internetový portál s názvem Peníze na útěku. Nový web zaměřený na finanční vzdělávání postupně naučí mladé Čechy nejen orientovat se ve světě financí, ale také vést si vyrovnaný domácí rozpočet nebo vytvářet odpovídající rezervy, aby se vyhnuli finančním potížím při neplánovaných událostech.

Ilustrační foto

Ilustrační foto,zdroj: freeimages.com

Cílem projektu je srozumitelnou formou vzdělávat mladé lidi zejména ve věku 18–35 let. Chceme jim tímto nejen pomoci zacházet s rodinným rozpočtem, ale i zvýšit jejich povědomí o funkci ČNB jako hlavní bankovní autority v zemi a nezávislého garanta finanční gramotnosti,“ uvedl guvernér ČNB Jiří Rusnok, který vede Projekční tým pro finanční vzdělávání.

ČNB tak přichází s dalším projektem v rámci finančního vzdělávání veřejnosti, a to v návaznosti na své předchozí aktivity (zejména projekt „20 let chráníme českou korunu“, který cílil na žáky základních škol). Jeho ambicí je, aby na webových stránkách ČNB byly srozumitelně a zejména s využitím vizuálních prvků prezentovány informace týkající se finanční gramotnosti a rodinného rozpočtu spolu se slovníkem základních pojmů, průvodcem pro správu osobních financí nebo relevantními příklady životních událostí. Na stránkách mají uživatelé možnost si otestovat nejen své znalosti z finančního světa, ale také ověřit poskytovatele finančních produktů.

Myslíte si, že se vyznáte ve světě financí a umíte zvládat svůj rozpočet? Otestujte své znalosti v kvízech (volit lze ze třech úrovní).

V tendru na vzdělávací portál ČNB zvítězila holešovická agentura SYMBIO. Kreativní koncept projektu Peníze na útěku postavila na hravé vizualitě postaviček bankovky a mince, které se neustále snaží utéct svým majitelům (což je podle autorů webu hlavní vlastností peněz). Příběh dvou maskotů rozvíjí celou škálu edukačního obsahu pro jednotlivé životní situace a nabízí také jednoduchý interaktivní nástroj na vedení domácího rozpočtu. Propagační kampaň připravila komunikační agentura R MEDIA z mediální skupiny Economia. „Jsme si jisti, že edukační potenciál Peněz na útěku, který vnímáme jako velmi vysoký, díky kampani naplno využijeme. Do budoucna počítáme v oblasti finančního vzdělávání s rozšiřováním našich aktivit,“ doplňuje Marek Zeman, ředitel odboru komunikace.

Tagy: finanční gramotnost test

Zdroje: ČNB