Rupert Murdoch odstoupil z vedení několika britských novin

22. 7. 2012 21:05 - Firmy autor: Redakce NašePeníze.cz

Šéf mediální společnosti News Corporation Rupert Murdoch se zřekl členství ve správních radách několika britských listů.

Murdoch se zřekl pozic ve firmách News Corp Investments, News International Group Limited a Times Newspaper Holdings. Pod správní rady těchto společností spadají například listy The Sun, The Times a The Sunday Times., Foto:SXC

Murdoch se zřekl pozic ve firmách News Corp Investments, News International Group Limited a Times Newspaper Holdings. Pod správní rady těchto společností spadají například listy The Sun, The Times a The Sunday Times., Foto:SXC,zdroj: NašePeníze.cz

"Pan Murdoch minulý týden odstoupil z několika rad, většinou šlo o malé dceřiné firmy ve Spojeném království a v USA," sdělila mluvčí společnosti News International, která americkou News Corporation zastupuje ve Velké Británii.

Murdoch se zřekl pozic ve firmách News Corp Investments, News International Group Limited a Times Newspaper Holdings. Pod správní rady těchto společností spadají například listy The Sun, The Times a The Sunday Times.

Kromě toho mediální magnát opustil rady několika amerických, australských a indických přidružených společností.

News International tvrdí, že jde o čistě administrativní kroky předcházející plánovanému rozdělení News Corporation na oddělení zábavy a vydavatelství. Firma koncem června oznámila vznik dvou samostatných divizí. Jedna z nich se bude věnovat zábavě a televiznímu vysílání, té druhé zůstane vydávání novin.

News Corporation se tímto krokem snaží ochránit výdělečnou televizní a filmovou sekci od tištěných médií, která poškodil skandál s odposlechy v bulvárním nedělníku News of the World.

Murdoch má být podle oficiálních informací v čele obou společností. Média nicméně spekulují o tom, že se News Corporation chystá své britské noviny prodat.

Aféra, při níž loni v létě vyšlo najevo, že novináři odposlouchávali tisíce telefonů celebrit, politiků i obětí trestných činů, vedla k zastavení vydávání News of the World. Murdochova syna Jamese stála místo ředitele News International i předsedy správní rady britské televizní společnosti BSkyB.

Skandál, během jehož vyšetřování policie zatkla více než 50 lidí, se projevil i na ziscích firmy. I když v prvním čtvrtletí tohoto roku příjmy vzrostly o dvě procenta na 8,4 miliardy dolarů (cca 175 mld. Kč), většinu ze zisku "vydělaly" kabelové stanice a showbyznys.

Lucie Sovová | MED | Foto: David Shankbone

Tagy: vedení noviny Rupert Murdoch britské