Servis si nechává platit za odstranění fiktivních závad

27. 11. 2016 09:35 - Spotřebitelé autor: red

Americká síť obchodů s kancelářskou výpočetní technikou a servisních opraven Office Depot má potíže. Průzkum televizní stanice KIRO-TV prokázal, že její technici zákazníkům tvrdí, že počítače jsou nakažené fiktivním virem a za jeho odstranění si účtují až 200 dolarů. Informuje o tom spotřebitelský server dTest, který čerpá ze spotřebitelského sdružení Consumerist.

Ilustrační foto

Ilustrační foto,zdroj: freeimages.com

Zákazníci společnosti Office Depot si dlouhodobě stěžovali na podezřelé výsledky diagnostiky. Servisní technici vyhodnocovali takřka každý počítač jako napadený virem a účtovali si vysoké poplatky za jeho odstranění. Zákazníkům také nabízeli drahý antivirový software.

Seattleská televizní stanice KIRO-TV se proto rozhodla pro experiment. Do šesti servisů společnosti Office Depot ve státech Oregon a Washington zaslala po jednom počítači a technikům si postěžovala, že přístroj jede podezřele pomalu. Čtyři ze šesti servisů vyhodnotily počítač jako zavirovaný a za jeho odstranění požadovaly okolo 200 dolarů.

Počítače, které KIRO-TV zaslala do servisu, byly ovšem zbrusu nové, jen vybalené z krabice. Zavirování tak nebylo možné. Reportéři pro jistotu zaslali „zavirované“ počítače i do jiného servisu – ten je vyhodnotil jako zcela bezproblémové.

Zaměstnanci Office Depot se k podvodu přiznali, podle jejich výpovědi však byli k takovému jednání nuceni vedením. Servisní prohlídky museli zaměstnanci zneužívat k plnění prodejních cílů.

Washingtonská senátorka Maria Cantwellová proto na konci listopadu letošního roku podala podnět vládní agentuře Federal Trade Commission, aby spustila vyšetřování společnosti Office Depot. Na jeho konci by měla být pokuta pro nepoctivý řetězec a odškodnění poškozených spotřebitelů.

Trik s nepoctivou technickou podporou je dobře známý a starý téměř jako počítačové viry samy. Největší případ z nedávné doby se v USA týkal společnosti iYogi, která slibovala technickou podporu a diagnostiku na dálku, ve skutečnosti však z Američanů vymámila statisíce dolarů za odstranění neexistujících virů.

Tagy: dtest servis fiktivní závada odstranění virů Office Depot

Zdroje: dTest,Consumerist