Test zimních pneumatik 2013

25. 9. 2013 10:37 - Auto-moto autor: Redakce NašePeníze.cz

Kvalita zimních pneumatik se výrazně zlepšila, přesto se najdou takové, které k bezpečné jízdě v zimě mají hodně daleko. Časopis dTest otestoval 32 sad zimních pneumatik dvou velikostí v náročných podmínkách horského terénu. Kromě vítěze přináší test i značky, které zkouškou neprošly a k bezpečné jízdě v zimě je nelze v žádném případě doporučit.

Také v letošním testu pneumatik se našly pneumatiky, jejichž bezpečnost je přinejmenším diskutabilní. Foto:SXC, Text: dTest

Také v letošním testu pneumatik se našly pneumatiky, jejichž bezpečnost je přinejmenším diskutabilní. Foto:SXC, Text: dTest,zdroj: NašePeníze.cz

Testovaly se zimní pneumatiky o rozměrech 185/60 R15 a 225/45 R17. V obou kategoriích získaly celkově nejlepší hodnocení pneumatiky Continental ContiWinterContact TS850. Na druhém místě se mezi většími pneumatikami umístila sada Dunlop Winterresponse 2, mezi menšími pak Bridgestone Blizzak LM-32 S. Všechny jmenované modely získaly nadprůměrné hodnocení při jízdě na mokré i suché vozovce, sněhu a náledí.

Také v letošním testu se našly pneumatiky, jejichž bezpečnost je přinejmenším diskutabilní. „V žádném případě nemůžeme doporučit sedmnáctipalcové pneumatiky Sailun Ice Blazer WSL-2, které měly nejhorší přilnavost na mokrém povrchu a při zkouškách zcela propadly,“ varuje Václav Beneš z časopisu dTest a dodává: „Mezi patnáctipalcovými modely nás zklamaly pneumatiky Marangoni 4 Winter E+ s nejdelší brzdnou dráhou a zcela nevyhovujícími jízdními vlastnostmi na mokrém povrchu. Takové pneumatiky již nelze považovat za bezpečnou volbu.“

Jedním ze zásadních kritérií při výběru pneumatik je terén, kterým se řidiči nejčastěji pohybují, málokteré pneumatiky jsou skutečně univerzální. Rozdíly lze najít v rychlosti opotřebení, délce brzdné dráhy nebo jízdních vlastnostech na různých površích. „V každém případě doporučujeme sadu pneumatik vyměnit nejpozději každé čtyři roky, a to bez ohledu na intenzitu používání nebo výšku dezénu. Po uplynutí této lhůty totiž začíná materiál stárnout a mění se jeho vlastnosti,“ řekl Václav Beneš.

„Zvýšené opatrnosti je třeba dbát zejména při nákupu nových pneumatik na internetu, kde není možné osobně zkontrolovat stáří podle výrobního čísla, tzv. DOT,“ dodal.

Jak dopadly testy zimních pneumatik 2013 podle německého a rakouského autoklubu?

TEST PNEUMATIK 185/60 R 15

Pneumatika   Sníh Mokro Sucho Ekologie/
Spotřeba
Cena (Kč) Výsledek
Continental TS 850 74 70 45 32 5600  221 (velmi doporučené)
Dunlop Winter Response 2 75 69 43 28 5600 215 (velmi doporučené)
Michelin Alpin A4 73 65 43 26 5800 207 (doporučené)
Firestone Winterhawk 3 64 65 47 30 4800 206(doporučené)
Nokian WR D3 66 61 48 29 5400 204
Goodyear UltraGrip 8 70 58 46 26 5600 200(doporučené)
Pirelli Winter Snowcontrol 3 69 54 42 25 5600  190 (doporučené)
Vredestein Snowtrac 3T 63 57 44 26 5200  190(doporučené)
Fulda Montero 3 68 43 43 29 4600 183 (s výhradami)
Poznámka: Hodnocení "Sníh" a "Mokro" mají maximálně 80 bodů, za chování na suché silnici mohly pneumatiky získat nanejvýš 60 bodů a v části věnované spotřebě, ekologii a ceně až 40 bodů. Ceny za čtveřici pneumatik jsou orientační, odpovídají nabídce internetových obchodů.
Pramen: GTÜ a ACE, AutemBezpečně.cz

Tagy: 2013 pneumatiky test pneu zimní