28. 1. 2014 00:01 - Životní pojištění
Na poradenskou linku sdružení dTest se obrátila spotřebitelka, kterou kontaktovala Asociace pojišťoven České republiky, prý za účelem kontroly smlouvy o životním pojištění. Až na osobní schůzce se zástupce této neexistující organizace představil také jako pracovník makléřské společnosti.
Asociace pojišťoven ČR neexistuje; jedinou skutečnou oborou organizací je Česká asociace pojišťoven. Názvy jsou podobné, ale pro spotřebitele představují zásadní rozdíl. Foto:SXC,zdroj: NašePeníze.cz
Asociace pojišťoven ČR neexistuje; jedinou skutečnou oborou organizací je Česká asociace pojišťoven. Názvy jsou podobné, ale pro spotřebitele představují zásadní rozdíl. Takzvaná Asociace pojišťoven ČR je totiž jen fiktivním subjektem, kterým se zaštiťuje operátorka při sjednávání schůzky spotřebitele s pojišťovacím agentem. Ten pak spotřebiteli nabídne uzavření nové smlouvy, z níž má provizi, a často ho přiměje ke zrušení původní, třeba i výhodnější smlouvy.
Volající operátor zná osobní údaje volaného a tvrdí, že Asociace má zákonnou povinnost kontrolovat podmínky jeho životního pojištění. Zákon žádnou povinnost kontrolovat podmínky smluv nestanoví a společně s nepravdivým tvrzením o existenci Asociace pojišťoven ČR se tedy jedná o klamavou obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele. Cílem hovoru je sjednání schůzky se zástupcem Asociace, který pak spotřebiteli sdělí, že pracuje rovněž pro makléřskou společnost. Jde jen o jiný způsob, jak se dostat spotřebiteli do domácnosti. Důrazně varujeme spotřebitele, aby si předem ověřili identitu volající organizace i osoby, s níž se mají setkat. Je třeba nepodlehnout nátlaku, na místě nerušit žádné smlouvy a trvat na dostatečné lhůtě k prostudování veškerých dokumentů a pojistných podmínek.
Poškozenými jsou v tomto případě nejen spotřebitelé, ale také pojišťovny a další instituce, včetně jejich oficiální organizace - České asociace pojišťoven. Tímto jednáním je porušován Kodex etiky v pojišťovnictví, který Česká asociace pojišťoven vydala. Zároveň jde o nekalou soutěž, měly by se tedy bránit i samotné pojišťovny.
"Stávající zákoník mnohem lépe chrání klienty pojišťoven, ale také různých makléřů a takzvaných poradců multilevelových firem" doplňuje odborník na finance ze švýcarské poradenské sítě Swiss Life Select Martin Slapnička. Podle něj, například definice pojmů pojištěný a pojistný zájem pomáhají specifikovat skutečná přání klientů.
Pojistný zájem klienta je oprávněná potřeba ochrany před následky pojistné události. Povinností pojišťovny, zprostředkovatele, je zjistit pojistný zájem pojištěného. V případě, že v průběhu pojištění tento zájem pomine, může klient smlouvu zrušit ihned.
"V některých případech musí pojišťovna klientovi vrátit veškeré proběhlé platby a případná pojistná plnění za celou dobu trvání pojištění" uvedl Martin Slapnička.
Důchodová reforma je nezbytná. Na tom se shodnou všichni, kteří se alespoň trochu vyznají v demografii. Ovšem zatímco se penzijní systém řítí do záhuby, politici vymýšlí způsoby, jak mu podřezat žíly o něco dříve. více
Méně práce za stejný plat, to je návrh sociální demokracie. "Sociální demokracie navrhuje zkrátit pracovní dobu o půl hodiny denně, protože přeci jenom patříme mezi země, kde pracujeme nejdéle. Například v Německu pracují dokonce o devět let kratší dobu, než napracují Češi," řekla Zuzana Jentschke Stöcklová, náměstkyně ministryně práce ČSSD. více
14. 2. 2019 09:57 - Bydlení - 0
Ceny nových bytů se pomalu zastavují, ale stále jsou celkem vysoko. V některých regionech ceny bytů a domů stále rostou. Každopádně pokles cen nemovitostí zatím odborníci neočekávají. Jenže nerostou jen ceny nových či secondhandových bytů, ale i náklady na bydlení. více
14. 2. 2019 09:40 - Spotřebitelé - 0
Šmejdů, kteří vydělávají na důvěřivosti tuzemských uživatelů internetu, neustále přibývá. Provozovatelé podvodných online seznamek cílí na všechny věkové kategorie, a proto je nutné mít se před nimi na pozoru. Obzvláště pak v období roku, kdy je marketingový tlak na seznámení nejvyšší a odevšad se na nás valí dárky ve tvaru srdcí i agresivní internetová inzerce. více
poslední komentáře | vstup do diskuze (celkem 0 příspěvků)