První scany a info o The Elder Scrolls IV: Oblivion
zdroj: tisková zpráva

První scany a info o The Elder Scrolls IV: Oblivion

12. 9. 2004 23:23 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Pohodlně se uvelebte do svých křesel nebo židlí, neboť právě nastala chvíle, která se zapíše do dějin herního průmyslu stejně jako 22.5.2002 a 22.4.2003, kdy jsme vám nabídli možnost spatřit první ukázky z DOOM III a Half-Life 2.

Na internet se totiž nečekaně brzy dostaly scany z amerického časopisu Game Informer, který, jak jsme zmiňovali v pátek, přinesl exkluzivní odhalení fantasy RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion včetně úžasných in-game screenshotů. Jedná se bezesporu o jednu z nejlépe vypadajících připravovaných her, jejíž rozlehlá krajina s hustou vegetací se dá srovnat snad jedině se Stalkerem nebo eventuálně Far Cry, zatímco podobně detailními modely postav disponuje zatím asi jen třetí DOOM či Unreal Engine 3.0. Zajímavé na tom jsou i jiné dvě věci: 1) že takovou omračující grafiku má mít Oblivion rovněž na Xboxu 2, tudíž jeho útroby jistě skrývají nějaký hodně výkonný grafický čip 2) že stejný engine bude pravděpodobně pohánět také Fallout 3.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Z říjnového čísla časopisu Game Informer jsme se dozvěděli i první informace o náplni a příběhu hry. Jejím dějištěm se stane město Cyrodiil, ve kterém jste zajatcem v době, kdy se císař neúspěšně pokouší prchnout ze svého paláce a shodou náhod vede únikový tunel skrz vaší celu. Když císař (bez dědice) umírá, předá vám jako jedinému svědkovi svůj amulet s prosbou, abyste našli někoho, kdo dokáže zavřít bránu do světa Oblivion, odkud do Tamrielu vtrhla krvežíznivá monstra...

Čtvrtý díl ságy The Elder Scrolls má být menší než Morrowind (ale půjde v něm prý dělat více věcí), což vývojáři odůvodňují nedostatkem času a tím, že hráči podle nich preferují kratší hry, nicméně prodloužit si ji budete moci v přiloženém editoru (Construction Set). Oblivion bude celkově více určen pro masové publikum než pro náročné RPG fanoušky, které asi nepotěší zjednodušené páčení zámků a kování brnění nebo příprava lektvarů ve formě jakési mini-hry. Základní pohled kamery z vlastních očí hrdiny bude moci být změněn do third-person módu.

NPC postavy v Oblivionu budou žít svým vlastním životem, tzn. přes den chodit do práce (například farmář na pole), dát si pauzu na oběd a v noci jít spát, vyrážet na koni na dobrodružné výlety nebo do okolních vesnic na návštěvu za příbuznými, prožívat milostné románky atd. Každý NPC charakter má mít unikátní dialogy podle své povahy nebo zálib. Setkáte se s více než 40 druhy nepřátel, mezi nimiž nebudou chybět draci nebo goblini, kteří jsou ostatně k vidění na obrázcích:

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

A kdy se nástupce Areny, Daggerfallu a Morrowindu dočkáme? Hovoří se o "Winter 2005", čímž marketingoví mluvčí amerických herních firem obvykle myslí "zimní měsíce toho následujícího roku". V tomto případě to tedy znamená termín vydání nejdříve na přelomu let 2005 a 2006, ale reálnější je podle mého odhadu spíš první kvartál 2006. Oblivion se plánuje pro PC, Xbox 2 a Playstation 3.
zdroj: Game Informer, fansite, diskusní fóra, vlastní zpráva

jd

Nejnovější články