České poště loni stoupl zisk o 59 procent na 419 milionů korun

- Firmy autor: Redakce NašePeníze.cz

České poště v roce 2011 stoupl zisk meziročně o 59 procent na 419 milionů korun.

V pilotním provozu firma zahájila i projekt Pošta Partner, a to v celkem 50 obcích po celé České republice., Foto: CPOST

V pilotním provozu firma zahájila i projekt Pošta Partner, a to v celkem 50 obcích po celé České republice., Foto: CPOST , zdroj: NašePeníze.cz

Rok 2011 byl pro Českou poštu, jak firma uvedla, především obdobím intenzivních příprav na liberalizaci, podnik pokračoval v optimalizaci logistické sítě a pracovních procesů. Investice směřovaly především do posilování provozních technologií, ICT infrastruktury a CzechPointů.

Firmě se dařilo zvyšovat výnosy především z přepravy balíků, růst zaznamenaly elektronické služby a služby pro stát. "Pošta musí hledat další zdroje výnosů, je proto potěšující, že k pozitivnímu hospodářskému výsledku minulého roku významně přispěly zcela nové služby, kam patří zejména distribuce novin, nebo celní deklarantství," uvedl Petr Zatloukal, generální ředitel České pošty.

V roce 2011 dosáhla pošta hospodářského výsledku 419 mil. Kč, v předchozím roce 263 mil. Kč. Výši hospodářského výsledku 2011 navíc ovlivnilo vyplacení mimořádné odměny (200 milionů Kč) všem provozním pracovníkům podniku za dosažení výrazně lepších obchodně-provozních cílů stanovených pro rok 2011.

Firma loni pokračovala s obnovou vozového parku, a to nákupem 108 vozidel, dalších 350 vozidel pořídila pošta formou operativního leasingu. Na základě výsledků pilotního projektu testování vozidel na CNG vypsala veřejnou zakázku na 412 kusů vozidel s pohonem na CNG.

Na konci roku 2011 poskytovalo služby CzechPoint celkem 977 poboček České pošty. Podíl České pošty na celkovém počtu všech pracovišť CzechPoint dosáhl 14,35 procenta, pošta však vyřídila přes 51 procent veškerých transakcí. Jejich počet dosáhl 2,4 milionu – tedy o 50 procent více než v roce 2010.

V průběhu roku 2011 firma představila čtyři nové balíkové produkty. Balík Do ruky, Balík Na poštu, Balík Nadrozměr a Balík Expres. Pilotní provoz nového balíkového portfolia proběhl v srpnu až prosinci 2011. Do projektu se zapojilo téměř 400 podavatelů. Doručení zásilek začala pošta avizovat prostřednictvím sms a e-mailu. Úspěšnost doručení u balíků Do ruky a Na poštu se pohybovala v rozmezí 97 až 98 procent.

V pilotním provozu firma zahájila i projekt Pošta Partner, a to v celkem 50 obcích po celé České republice. V těchto obcích se změnila poštovní obsluha, kdy byly kamenné pobočky nahrazeny novou provozovnou typu Výdejní místo, nebo Partner, které provozuje smluvní partner České pošty. V polovině roku firma pilotní projekt vyhodnotila – jeho pozitivní přínos pro zlepšení kvality poskytovaných poštovních služeb odsouhlasil Svaz měst a obcí i zástupci obcí samotných. Známkovalo se jako ve škole, výsledkem hodnocení byla lepší dvojka (přesný výsledek - 1,82).

-Libor Popela | MED

Tagy: hospodaření peníze zisk 2011 Česká pošta