Kreslené japonské RPG Rogue Galaxy
zdroj: tisková zpráva

Kreslené japonské RPG Rogue Galaxy

9. 10. 2006 14:14 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Z dílen vývojářů Level 5, kteří jsou zodpovědní za nedávno se v Evropě objevivší PS2 blockbuster Dragon Quest VIII, vyšlo také RPG Rogue Galaxy, samozřejmě znovu pro konzoli PlayStation 2.

A to prosím pěkně už téměř před rokem - v Japonsku, kde mu tamní prestižní magazín Famitsu udělil hodnocení 36/40. Jak to tak u většiny japonských RPG bývá, jejich cesta do Evropy je úmorně dlouhá, takže se tohoto potenciálního klenotu nadějeme až v prvním kvartálu 2007. Připravte se na univerzum prezentované v půvabné kreslené grafice, za níž se skrývá propracovaný svět s minimem loadingových prodlev, epickou rozlohou, velkou mírou detailů a v neposledku báječnými FMV scénami! Rogue Galaxy vypadá na další neuvěřitelné dobrodružství zasazené do nesmírně zajímavých kontur jedné galaxie. Hlavní hrdina Jaster Rogue si tady tak trochu splní svůj velký cestovatelský sen, byť je k němu dotlačen událostmi a situací na rodné planetě, přičemž zdejší pojetí je takovým obvyklým mixem sci-fi a fantasy, v němž se mísí tradiční zbraně a magie a pokrokové technologie. Nejlépe to lze dokumentovat na univerzální plachetnici, která tady brázdí kosmický prostor.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Nutno podotknout, že Jaster na téhle výpravě není sám, jeho malá družina přátel mu v akčně vedených střetech přijde velice vhod, jakkoliv mi to z prvních dojmů připadá místy trochu hůře přehledné. Během putování herními lokacemi se totiž dočkáte náhodně generovaných soubojů, které z momentálního místa vašeho výskytu udělají jakési bojiště, ve kterém se v real-time potýkáte s nepřáteli. K vidění jsou různá komba, ale také úhybné a krycí manévry, přičemž aktivně ovládat lze jenom jednu vámi vybranou postavu, ostatním musíte přidělit adekvátní strategii boje. Boje, který však na rozdíl od klasických akčních RPG má svá omezení, neboli neustále nelze zběsile útočit, váš meč potřebuje po čase "dobít". Rogue Galaxy tak představuje jakýsi žánrový hybrid právě mezi akčními a klasickými RPG z japonské školy, oproti kterým je ústřední protagonista mnohem pohyblivější, alébrž zvládá skákání, plavání či takové šplhání, což by mohlo významně oživit obvyklý statický rámec konání, který byl přítomen např. ve výše anoncovaném Dragon Quest VIII. Ve hře se dočkáte spousty postaviček, se kterými bude možné hodit řeč, klasického nakupování propriet a vyzbrojování vaší družiny, k čemuž by mohl být nápomocný i systém vytváření vlastních předmětů, který snad bude lépe zpracován než tomu bylo v Dragon Quest VIII.

Oproti původním předpokladům se odkládá vydání také v zámoří, kde se Rogue Galaxy mělo původně objevit v průběhu aktuálního měsíce října, nyní se hovoří až o lednu 2007 - jaký to může mít dopad na evropský start těžko v tuto chvíli říci. Tvůrci ale hovoří o řadě zcela zásadních vylepšení – oproti japonské verzi, počítaje v to vyladění některých fází hry (co byly buď moc obtížné, nebo naopak) a soubojového modelu, přidání zcela unikátního světa, resp. planety k navštívení, představující vedlejší misi k hlavnímu příběhovému scénáři, a implementaci multiplayeru. V originále je totiž možnost odchytu kreaturek s jejich nasazením do kolově orientované bojové minihry na způsob šachu, kterou si nyní budete moci nově vyzkoušet i s kamarády! Rogue Galaxy má zkrátka všechny atributy, aby se stalo hitem a spolu s pro příští rok naplánovaným vydáním Final Fantasy XII dokazuje, že s platformou PS2 se stále musí počítat!
zdroj: GameSpot

mart

Nejnovější články