Srovnání grafiky Prey na PC a Xbox 360
zdroj: tisková zpráva

Srovnání grafiky Prey na PC a Xbox 360

21. 7. 2006 20:20 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Na které platformě je lepší kvalita grafiky? Kde jsou hezčí grafické efekty? Je to na počítači nebo na konzoli MS Xbox 360? A jak to konkrétně vypadá v Prey? Na čem vypadá nejlépe? Těžká otázka.

Než začnete spekulovat, tak se nejprve podívejme na minimální systémové požadavky této hry. V případě Xbox 360 je všechno dáno. Má unifikovaný hardware, uživatel nemusí o jeho konfiguraci přemýšlet. V otázce PC je věc složitější. Minimální požadavky na hardware jsou následující: 512 MB RAM, 2,0 GHz P4 nebo ekvivalent a DirectX 9.0 grafická karta. Optimální konfigurace pro hraní má začínat na 1 GB RAM, 2,5 GHz P4, ATI RADEON X800 nebo lepší a ještě Creative Sound Blaster X-Fi.

Pokud jste majitelé nějakého počítače s low-endovou grafickou kartou, tak se připravte na zklamání. Nízký výkon vás donutí ubírat detaily. GPU se 4-mi renderovacími cestami prostě nemá na to, aby si s Prey poradilo. A tak ztratíte spoustu vychytávek, které dělají hru hezčí, celá scéna bude temná, nebudou ostré bump-mapy, neuvidíte částicové efekty, ani pokročile shader efekty. A to znamená, že mezi tím, co na obrazovce uvidíte vy a majitel Xboxu 360, bude propastný rozdíl. Shrnuto podtrženo, počítač se zastaralou nebo základní 3D grafikou nemá v porovnání s Xbox 360 nejmenší šanci. 1:0 pro Xbox 360.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Skok v kvalitě obrazu na PC nastane v momentě, kdy pořídíte nějakou kartu v ceně do 200 dolarů, s 8-mi nebo 12-ti renderovacími cestami. Takže například GeForce 6600 GT a lepší. Protože má větší výkon, umožní zapnout pokročilejší nastavení obrazu, shadery na maximum, obraz bude ostřejší s lepšími texturami a přitom budete dosahovat přiměřených fps. Pokročilé světelné efekty ale stejně zůstanou nedostupné. V praxi to znamená, že v temných prostorách bude fakt temno, a že je to 2:0 pro Xbox 360. Ani mainstreamová grafická karta nestačí na dosažení stejné grafické kvality, jako na konzoli.

Teprve na high-endovém PC, které je vybaveno GeForce 7900 GTX (24 renderovacích cest), tak teprve na takovém stroji je obraz lepší, než na Xboxu 360. Ale jen za podmínek, že jsou zapnuty všechny efekty, včetně antialiasingu a anizotropného filtrování. Textury jsou pak perfektně ostré, světla skutečně svítí, detaily jsou fantastické a můžete si na PC dovolit rozlišení, které Xbox 360 nezvládne. Lze sice namítnout, že v nasvětlení scény jsou přesto vidět jisté odlišnosti, ale to asi bude způsobeno tím, že Xenos v Xbox 360 je od ATI. Možná by se hodilo dodat 2:1 pro Xbox 360, ale je tu otázka nákladů. Za tu kvalitu na PC prostě musíte zaplatit tolik, kolik dáte za celý Xbox 360. Vizuální dokumentace řečeného je na GameSpotu - PC verzi uvidíte vždy, když ponecháte kurzor myši na obrázku, zatímco Xbox 360 verzi (která se v ČR ode dneška oficiálně prodává) tehdy, když kurzor myši dáte mimo obrázek.

zdroj: Gamespot

cappy

Nejnovější články