Specifikace Intel GMA X3000
zdroj: tisková zpráva

Specifikace Intel GMA X3000

8. 8. 2006 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Nedávno si Mark Rein z Epicu stěžoval na epizodický obsah a na integrovaná řešení od Intelu.

Tedy hlavně na grafické čipy integrované v čipových sadách pro základní desky, které jsou zdaleka nejprodávanějším řešením u osobních počítačů, ale které neoplývají kdovíjakým výkonem. S tím, že na nich nelze hrát nové hry, protože je GFX hardware Intelu příliš slabý a potenciální nováčci tak ke hrám ani nepřičichnou. Otázka je, jestli se něco do budoucna změní. Intel teď uvolnil finální specifikace čipsetů Intel G965 a Q965 Express, které jsou určeny pro Core 2 Duo (Conroe) a které budou obsahovat grafický jádra GMA X3000 a GMA 3000. Situace vypadá nadějně. GMA 3000 je takový "základ" pro všechny, kteří nepotřebují nic extra, ale GMA X3000 má poskytovat větší výkon a velmi pokročilé vlastnosti. DirectX 9.0c, ale i DirectX 10 a samozřejmě OpenGL 1.5.

GMA X3000 by měl umět vertex a pixel shadery ve verzi 3.0 (a to pochopitelně na hardwarové úrovni), 16-ti a 32-bitovou přesnost v operacích v plovoucí desetinné čárce, bilineární, trilineární a anizotropické filtrování, shadow mapy a tak dále. Důležité je, že jak u Intel platformy rostou rychlosti sběrnic, tak se posunují i horní hranice pracovních frekvencí u integrovaných grafických čipů. GMA X3000 má pracovat na 667 MHz, což by mohlo být "tak akorát". Informace nejsou kompletní, takže nevíme kolik renderovacích cest (3D rendering pipelines) bude mít, ale kdyby měl tento čip alespoň 4 nebo lépe 8, mohl by poskytovat slušný hrubý výkon (Fill Rate) a poskytovat výkon možná někde na úrovni GeForce 6600. Hraní na takové platformě by sice kvalitou odpovídalo nízké ceně, ale možná lepší něco, než drátem do oka.

zdroj: DailyTech

cappy

Nejnovější články