Odhalení Crysis - nástupce Far Cry
zdroj: tisková zpráva

Odhalení Crysis - nástupce Far Cry

22. 1. 2006 16:16 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Tak je to potvrzeno černé na bílém.

Studio Crytek, které se vrylo do paměti revolučním Far Cry (93%, 2004, nyní jen za 299 Kč) i nachytáním softwarovou policií za nelegální software, připravuje pro Electronic Arts (namísto UbiSoftu) novou first-person střílečku Crysis, kterou exkluzivně odkrylo únorové číslo německého GameStaru, včetně prvních screenshotů. Příběh se bude opět odehrávat na exotickém ostrově v jižním Pacifiku, kde najednou dochází k zatmění slunce, neboť vetřelci dané místo zmrazili. Neidentifikovatelných létajících objektů si nejprve všimla Čína a Severní Korea, jejichž vlády tam proto vyslaly svou armádu, ale příliš se jim nedaří... Američané se na to už nemohou dívat a vypravují tam svou jednotku pro speciální účely, jejímž členem je i Jack Dunn, do nějž se vtělíte. Zpočátku bude vaším úkolem analyzovat situaci na ostrově a zároveň se nenechat odhalit Korejci (s nimiž časem začnete spolupracovat), později se úkoly mají trošku větvit (pro znovuhratelnost) a můžete si prožít i milostný vztah s krásnou vojandou :)

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Mise budou probíhat za dynamického střídání denní doby - viz srovnávací obrázek té samé lokace v džungli v různou hodinu. Někdy vám mohou asistovat počítačem řízení parťáci, kterým však nepůjde rozdávat příkazy. Budete vyzbrojeni jak klasickými zbraněmi (pistole či kulomet, s možností namontovat tlumič, dalekohled nebo laserový zaměřovač), tak tzv. lapačem molekul. Ten dokáže až na vzdálenost 50 metrů zmrazit nepřítele, kterého poté ještě můžete dorazit rozbitím na malé úlomky ledu. Nejdůležitější součástí vaší výbavy se stane speciální nano-oblek, který nejenže umožní doplňování zdraví, ale také ho využijete ve stealth pasážích, jelikož pohlcuje veškeré vydávané zvuky. Tahle vesta (jejíž energii mimochodem kompletně vyčerpá střelba z některých zbraní) vám bude velmi nápomocná i díky svému klimatizačnímu systému, jež by měl vyrovnávat teplotu při přechodu z vedra do částí ostrova, kde je teplota pod nulou, což k životu potřebují vetřelci. Ti jinak disponují obrovským sněžným dělem, kterým mění klima.

Z dopravních prostředků usednete do džípů, helikoptér či moderních letadel (mapa nemá žádné vymezené okraje), přičemž dechberoucí CryEngine 2 se postará o to, aby byl každý objekt zničitelný a choval se přesně podle fyzikálních zákonů, takže se vaše vozidlo nikdy nezasekne o obyčejnou větev nebo jinou přírodní překážku. Vyřčené demonstruje technologické video (38 MB, WMV), které jste mohli vidět v amatérské nahrávce už vloni, ale nyní jde o oficiální verzi v extrémně vysokém rozlišení 1280x720 (ačkoli je u ní bohužel ticho ve zvukové stopě, zřejmě zapříčiněné špatným grabnutím z DVD GameStaru?). Na jeden strom se údajně používá více světlených efektů než mají jiné enginy pro celou hru. Minimální hardwarové nároky CryEngine 2 zní: grafická karta s podporou Pixel Shaderů 2.0, 2 GHz procesor a 512 MB RAM. Vedle PC verze se počítá se sub-architekturou šitou na míru Cellu v PS3.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Technologie je postavena na rozhraní DirectX 10 a využije Pixel Shadery 4.0 (u karet objevivších se během druhého pololetí) hyperthreading či duální systémy. Plná hra se má skládat z jediného levelu (bez nutnosti jakéhokoli přerušování loadováním), jehož dohrání prý zabere přibližně 10 hodin. Nesetkáte se přitom s nějakým finálním bossem, ale někteří mimozemšťané budou částečně z kovu a jiní zase mají být tak vysocí, že je nepokoříte, resp. nenaleznete jejich slabinu, pokud někam nevyšplháte. Ukládat pozici bude možné kdykoliv. Chybět nemůže ani multiplayer s týmovým deathmatchem a dalším, spíše taktickým módem s dvěma soupeřícími týmy o artefakty uprostřed mapy, které zajistí upgrady zbraní atd. (co-op absentuje). V současné době je Crysis hotovo zhruba ze 60%, takže vývojáři zatím nechtějí říkat přesný termín vydání, ale rádi by vše stihli do Vánoc 2006.
zdroj: diskusní fóra, GameStar, Sector, WP

jd

Nejnovější články