Finanční poradci Partners prý šíří strach. Budou za to platit

- Média autor: Redakce NašePeníze.cz

“Nechcete-li v penzi řvát hlady, zavolejte nám, Partners, připravte se na svůj důchod už dnes,“ věta, která zaznívá po hladovém řevu lva a která přivedla Partners na pranýř Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Společnost Partners na druhý pilíř hodně vsázela. Na něj a na spolupráci s Allinaz penzijní společností. Její sázka byla tak vysoká, že do penzijní společnosti vstoupila i majetkově a nebála se ohrozit pověst nezávislé finančně poradenské společnosti, kdy

Společnost Partners na druhý pilíř hodně vsázela. Na něj a na spolupráci s Allinaz penzijní společností. Její sázka byla tak vysoká, že do penzijní společnosti vstoupila i majetkově a nebála se ohrozit pověst nezávislé finančně poradenské společnosti, kdy,zdroj: NašePeníze.cz

Zavedení druhého pilíře neskončilo úspěšně. Společnosti, které do něj v naději investovali, uzavírají své účetní knihy zanesené nedobytnými ztrátami a vítězové předčasných voleb chtějí druhý pilíř uzavřít. A pokud to neučiní oni, může se o to postarat po dvou letech Česká národní banka. Snad alespoň účastníci, kteří přijali riziko a vyrvali část své budoucnosti alespoň zdánlivě ze státních hýřivých rukou, z toho nevyjdou tak zle.

Společnost Partners na druhý pilíř hodně vsázela. Na něj a na spolupráci s Allinaz penzijní společností. Její sázka byla tak vysoká, že do penzijní společnosti vstoupila i majetkově a nebála se ohrozit pověst nezávislé finančně poradenské společnosti, když svým poradcům ve druhém pilíři umožnila sjednávat pouze fondy Allianz. Sázka nevyšla. A teď ještě dostává další ránu ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Reklama Partners na penzijní reformu se Radě nelíbí. Prý šíří strach.Je v rozporu s dobrými mravy, neboť nepřípustně využívá motiv strachu, když hrozí závažnými následky hladu a chudoby v důchodu, pokud nebude využito nabízené služby finančního poradenství. Reklama vyvolává ve spotřebiteli účelné obavy a strach a může jej proto vést k emocionálnímu obchodnímu rozhodnutí, které by třeba jinak neučinil,“ uvádí tisková zpráva Rady z 21. zasedání, konaného dne 19. 11. 2013, vydaná včera.

Shlédněte reklamu Partners:

To si Partners nezasloužili. Jistě, šíří strach. Ostatně veškeré pojistné produkty, mezi které lze v jistém slova smyslu přiřadit i produkty spoření na penzi, se prodávají strachem. Nebýt strachu ze smrti, nejspíš si nikdo nekoupí životní pojistku pro zajištění případných pozůstalých. Nebýt strachu z bezmoci, neuzavřou si lidé ani pojištění invalidity. A pokud si neuvědomují reálné následky svých činů či nečinnosti, vyvolání strachu z nich může být správným impulsem k jejich předcházení.

Partners šíří strach. Trochu se obávám, že Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nesleduje televizní reklamy. Já tedy také moc ne. Některým ale uniknout nedokážu. Například když mě výrobce desinfekčních prostředků straší, že pokud nebudu používat právě ten jeho, tak mě mikrobi na toaletě nepochybně zničí. A k tomu mi chce ještě Evropská komise znemožnit pořádně splachovat. Začínám se skutečně bát.

-Petr Zámečník | Více na Investujeme.cz

Tagy: pokuta Rada pro rozhlasové a televizní vysílání Partners Finanční poradci