Internetová reklama loni navzdory krizi rostla, přerostla i rádiovou inzerci

- Média autor: Redakce NašePeníze.cz

Zadavatelé reklamy loni na internetu proinzerovali 6,4 miliardy korun. Plyne to z údajů projektu NetMonitor, které byly zveřejněny ve středu.

Růst internetové reklamy loni navzdory krizi pokračoval, Foto: SXC

Růst internetové reklamy loni navzdory krizi pokračoval, Foto: SXC,zdroj: NašePeníze.cz

Trend růstu podílu internetové reklamy na celkovém inzertním koláči pokračuje. V roce 2009 zadavatelé reklamy na internetu utratili desetinu ze všech prostředků určených na propagaci. Internet je tak po televizi a tisku třetím nejvýznamnějším inzertním médiem.

V roce 2009 se celkové výdaje za internetovou reklamu vyšplhaly na 6,4 miliardy korun. Uvedla to Kateřina Hrubešová podílející se na projektu NetMonitor. Je to o 2,5 miliardy víc než činí příjmy všech rádií. Jde však o tzv. ceníkové ceny, rozdíl mezi vykázanou a skutečně zaplacenou částkou může být podstatný.

Meziročně rostla reklama na internetu o 24 procent, uvedl analytik Petr Kolář ze Sdružení pro internetovou reklamu. Odhady na rok 2010 počítají s osmnáctiprocentním růstem.

(Mediafax)

 

Tagy: média internet reklama marketing internetová reklama rádiová reklama rádia