28. 5. 2013 22:06 - Práce
Ačkoliv patří cesta do práce vlastním vozem k nejdražším možnostem, tento způsob volí nejčastěji lidé bez maturity se statisticky podprůměrnými příjmy (48 procent). Úterní výsledky průzkumu společnosti KMPG zároveň ukázaly, že i přes rostoucí náklady jezdí autem do práce stále více Čechů.
Z pohledu financí průzkum dále ukázal, že více než polovina Čechů utratí za dopravu do práce více než 1000 korun měsíčně. Foto:SXC,zdroj: NašePeníze.cz
V průměru využívá pro cestu do práce automobil téměř 40 procent dotazovaných Čechů. Výrazný rozdíl panuje mezi pohlavími. Do práce jezdí mnohem častěji muži (50 procent) než ženy (29 procent).
"Průzkum nám ukazuje, že lidé dnes za prací dojíždí na mnohem delší vzdálenosti než dříve. A často z míst nebo do míst, která jsou hromadnou dopravou - tu používá asi 22 procent lidí - jen obtížně dostupná," komentuje průzkum Otakar Hora, Partner, KPMG Česká republika. Využívání automobilu je proto podle jeho názoru v mnoha případech pochopitelné. S tím jde ruku v ruce rovněž fakt, že přibývá občanů, kteří do práce cestují déle než hodinu. Zatímco ještě v roce 2003 dojížděla za prací déle než 60 minut pouze tři procenta dotazovaných, po deseti letech se jejich počet zčtyřnásobil na 12 procent Čechů. Pětině dotázaných dnes cesta do zaměstnání zabere čas kratší než 15 minut. Nejvíce respondentů (41 procent) se do zaměstnání dopraví během 15 až 30 minut, 26 procent z nás pak tráví na cestě do práce půl hodinu až hodinu.
Za zmínku stojí rovněž fakt, že městské aglomerace mají v dnešní době mnohem větší potenciál pro dojíždění na kolech. Tématem číslo jedna by pro odbory dopravy jednotlivých měst proto podle Otakara Hory mělo být budování a rozvoj kvalitní cyklistické infrastruktury, která by zvýšila bezpečnost na silnicích a podpořila využívání kola jako dopravního prostředku. Nyní přitom jezdí do práce na kole pouze 6,33 procenta respondentů, zatímco 11,33 procenta lidí chodí pěšky.
Z pohledu financí průzkum dále ukázal, že více než polovina Čechů utratí za dopravu do práce více než 1000 korun měsíčně. Dalších 28 procent dotazovaných vyjdou náklady na cestu do zaměstnání do 500 korun a 12 procent lidí nemá podle svých slov žádné náklady spojené s dopravou. Tříprocentní menšinu tvoří dále lidé, kterým hradí dopravu zaměstnavatel. "V posledních dvou letech musel z finančních důvodů změnit typ dopravního prostředku, kterým cestuje do zaměstnání, každý pátý Čech," konstatuje Otakar Hora a dodává: "Vůbec nejvíce dolehla finanční situace na respondenty bez maturity nebo s maturitou, v jejich případě šlo o přibližně čtvrtinu, zatímco u vysokoškoláků jen o devět procent respondentů.".
Jan Soukup | MED
25. 11. 2019 00:05 - Naše peníze - 0
V Česku je podle Exekutorské komory v exekucích stále více než 800 tisíc lidí. Nejhorší je situace v Ústeckém a Moravskoslezském kraji. Půjčování peněz je totiž tak snadné, že lidé zapomínají na rizika. Zadlužení se tak už netýká pouze těch nejchudších, do dluhové pasti padá stále více lidí ze střední třídy. více
24. 11. 2019 10:14 - Penze - 0
Nízké úrokové sazby se podepisují na hospodaření penzijních fondů. Nižší důchody možná budou mít lidé i v Nizozemsku. Nizozemský penzijní systém přitom vyšel z mezinárodního srovnání penzijních systémů firmy Mercer jako světově nejlepší. Obdobným potížím čelí i další země. více
20. 11. 2019 00:05 - Penze - 0
Způsobem výpočtu starobního důchodu je nepřímo stanovena maximální výše státního důchodu. Jak vysoký bude maximální důchod 2020? více
19. 11. 2019 00:05 - Věda a technika - 0
Společnost Microsoft spustila Windows 7 v říjnu 2009. V prodeji byl do roku 2012. Microsoft se zároveň zavázal k podpoře a aktualizacím operačního systému po dobu deseti let od uvedení na trh. Softwarový gigant nyní varuje před riziky pro bezpečnost počítačů bez technické podpory a periodických aktualizací a doporučuje přechod na novější systém. více
poslední komentáře | vstup do diskuze (celkem 0 příspěvků)