Jak snížit nezaměstnanost? Kupujte české produkty apelují firmy

- Firmy autor: Redakce NašePeníze.cz

Čeští výrobci se rozhodli vytáhnout do boje proti současné praxi, kdy nadnárodní koncerny směřují výrobu českých produktů do zahraničí, aby náklady stlačily na minimum.

V posledních letech dochází k masivnímu útlumu domácí produkce v českých podmínkách a typicky české výrobky se dovážejí ze zahraničí, Foto:Bal

V posledních letech dochází k masivnímu útlumu domácí produkce v českých podmínkách a typicky české výrobky se dovážejí ze zahraničí, Foto:Bal,zdroj: NašePeníze.cz

Rozjíždí proto kampaň, v rámci které hodlají přimět českého zákazníka, aby kupoval zboží vyrobené v Česku.

"V posledních letech dochází k masivnímu útlumu domácí produkce v českých podmínkách a typicky české výrobky se dovážejí ze zahraničí. V Česku je na ně totiž příliš draho a výrobcům se vyplatí je produkovat v zemích na východ od nás za lepších investičních podmínek a s levnou pracovní silou," uvedl k pohnutkám, které ho přivedly na myšlenku vytvořit speciální kampaň, její autor Robert Nový - podnikatel v oboru barev a laků.

 

Kupujte produkty vyrobené na našem území, podpoříte domácí ekonomiku

 

Českého zákazníka, který v obchodě bloumá mezi regály plnými zboží a vybírá mezi nabízenými výrobky, hodlá ke koupi "toho správného" přimět argumentem, podle něhož jedině volbou produktu vyrobeného na území České republiky přispěje k podpoře růstu tuzemské ekonomiky a zaměstnanosti. "Považuji za nesmysl, aby si spotřebitel koupil tuzemský výrobek a jediné, co by měl tento výrobek s Českou republikou společného, byl jeho český název. Proto apelujeme na nákup ryze českých produktů vyrobených na našem území, kterými spotřebitel v podstatě podporuje sám sebe," objasnil Nový.

 

<%Anketa181%>

 

"Ten správný" výrobek přitom lidé poznají podle speciálního loga, které najdou na obalu výrobku.

Kampaň na podporu českých výrobků odstartovala už v červnu, kdy ji Nový rozjel ve svých prodejnách, záhy se k němu ale přidali jeho kolegové z konkurenční sítě provozoven. V současnosti se s výrobky se speciálním logem, které upozorňuje na skutečnost, že výrobek spatřil světlo světa na území ČR, lze setkat na pultech více než stovky specializovaných obchodů.

Speciální logo by se již brzy mohlo objevit i na jiných výrobcích, než jsou ty, které spadají do sortimentu obchodů s barvami a laky. "Zájem zapojit se do kampaně už projevila také dvojice řetězců, které nabízejí drogistické výrobky," naznačil Nový možný další vývoj.

Přesnou výši částky, kterou už do kampaně vložil, si podnikatel netroufá vyčíslit. Podle něho jde o náklady v řádu milionů korun. Celková částka přitom zahrnuje kromě opatření výrobků speciálním logem také distribuci nabídkových letáků, v plánu je i propagace českých výrobků ve vybraných periodikách a na internetu.

-Veronika Žižlavská, Mediafax

Tagy: práce nezaměstnanost firmy produkty české produkty