Kdo neklikne, přijde o účet: Na tenhle tlak od banky si dejte pozor

29. 5. 2025 – 9:27 | Domácí | Štěpán Bárta | Diskuze:

Kdo neklikne, přijde o účet: Na tenhle tlak od banky si dejte pozor
Znepokojený klient KB | zdroj: AI DALL-e

Komerční banka spustila razantní akci – obvolává klienty a nutí je přejít na nový systém internetového bankovnictví. Kdo odmítne, může se rozloučit se svým účtem. Banka tvrdí, že jiná cesta není. Klienti mluví o nátlaku.

Telefonáty, urgence a výpovědi

„Buď přejdete na KB Plus, nebo vám zrušíme účet.“ Přesně takovou zprávu si v posledních týdnech vyslechli někteří klienti Komerční banky. Ta se totiž rozhodla definitivně opustit starý systém bankovnictví. A těm, kdo s přechodem otálejí, začíná běžet výpovědní lhůta.

O případu informovala i paní Karolína z Prahy. Nejprve jí volala zaměstnankyně banky s připomínkou, že dosud nepřešla na nový systém. Když hovor ukončila, volali jí z banky znovu – jiný pracovník, stejný požadavek. Po opětovném odmítnutí dostala další den jasné ultimátum: bez přechodu přijde o účet.

Na síti X se objevují další podobné příběhy. Lidé mluví o nátlaku a o tom, že nejsou na nový systém připraveni. Banka přitom tvrdí, že nejedná narychlo – podle mluvčí Šárky Nevoralové přechod běží už od dubna 2023.

Týká se to stovek lidí. Zatím

Podle Komerční banky se výpověď týká zatím 190 klientů. Jde prý o ty, kteří dlouhodobě nereagují na výzvy a nekomunikují. Mluvčí připouští, že k výpovědi může dojít i u dalších klientů, pokud přechod na nové bankovnictví neuskuteční do 24. července 2025.

„Celý rok se s těmito klienty snažíme mluvit, psát jim, vysvětlovat výhody nového systému. Ale pokud i přes veškeré výzvy nereagují, nemůžeme nadále provozovat účet ve starém systému,“ vysvětlila Nevoralová.

Podle jejích slov nejde o hromadné rušení. Klienti mají stále možnost výpověď zvrátit – stačí přejít na KB Plus. Pro některé však může být novinka technologicky nebo uživatelsky komplikovaná.

Zdraží se služby? To záleží

Banka zdůrazňuje, že přechod nemusí nutně znamenat vyšší poplatky. „Vše záleží na zvoleném tarifu a doplňkových službách,“ uvedla Nevoralová. Na otázku, zda většina klientů už přešla, odpověděla vyhýbavě. Údajně stále probíhají individuální konzultace.

Pokud výpověď opravdu vstoupí v platnost, klient si bude moct peníze vyzvednout hotově na pobočce nebo si je nechat převést jinam. Ale účet – ten už existovat nebude.

Komerční banka tak razí tvrdý přístup: buď se přizpůsobíte, nebo skončíte. A klienti se začínají ptát, kam až může digitalizace zajít.

Zdroje:

Nejnovější články