Jak hodnotí Gothic III německé recenze?
zdroj: tisková zpráva

Jak hodnotí Gothic III německé recenze?

26. 9. 2006 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Několik zahraničních časopisů otestovalo ne úplně dokončenou verzi - jak toto RPG obstálo?

Nyní již opravdové a definitivní dokončení fantasy RPG Gothic III dnes oznámila druhá tisková zpráva JoWoodu na "gold" téma, která reaguje na zvěsti z minulého týdne a opakuje, že platí termín vydání 13. října (=pátek, v ČR proto asi až po víkendu), kdy má být také vypuštěn první patch. Papírové časopisy v německy mluvících zemích dávno dostaly, jak už to tak obvykle bývá, jako podklad k recenzi jednu z ne úplně hotových verzí hry (časného kandidáta na gold mastera). To se bohužel částečně (těžko lze čekat nějaké zásadní změny za pouhých pár týdnů) podepsalo na jejich verdiktech, které se snižovaly kvůli technickým nedokonalostem. AI prý značně haprovala, HW nároky byly šílené, soubojový systém nepřehledný a, co je nejsmutnější, bugů bylo více než požehnaně - ostatně, psal jsem o nich v dojmech z GC z podobné verze hry, jako měli kolegové.

Německý GameStar ocejchoval Gothic III známkou 85%, ovšem s dodatkem, že po opravení všech chyb by si hra zasloužila o nějaké čtyři bodíky navíc. Tamní recenzent rozebral grafiku (detailní krajina, pěkné efekty kouzel, vhodné osvětlení, ale někdy směšné animace), zvuky (orchestrální soundtrack, velmi dobrý dabing, zvuky okolí), atmosféru (živý herní svět, fungující systém pověsti, změna dne a noci, počasí, avšak i různé logické chyby), ovládání (přehledné okno statistik, užitečný seznam dovedností, ale špatný deník a menu), herní obsah (tři obrovské oblasti, spousta úkolů, tři frakce, znovuhratelnost, nespočet tajemství k objevování), bojový systém (mnoho možných komb, každý protivník vyžaduje jinou taktiku, ale ve velkých skupinách je prý nepřesný a se špatnou AI), postavy (rozmanitý systém dovedností, magie pro boj na blízko i z dálky, užitečná povolání, vývoj hrdiny lze dobře naplánovat), úkoly (zajímavý příběh, dobře zakomponované do příběhu, více možností řešení, ale někdy moc složité) a předměty (specifické zbraně a zbroje pro určité frakce, spousta kouzel, výroba vlastních předmětů) - thx Gothicz.net za výtah informací ze sedmnáctistránkového článku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jiný velký německý magazín PC Games udělil hře 87%. Gothic III si zatím nejvíce odnesl z papírové odnože rakouského herního webu Gamers.at – 91% - s tím, že prý jde o neskutečně atmosférický, pohlcující a intenzivní zážitek, který kazí jen bugy. Magazín PC Power Play naopak hru přirovnal k „bug-festivalu“ a procentuálně ji raději nehodnotil vůbec, kvůli technickým problémům ji údajně nebylo možné ani pořádně a objektivně otestovat. Díky poskytnutí hry mnoha zahraničním médiím se každopádně na webu vynořily mraky screenshotů a také všemožná gameplay videa, která najdete třeba na často aktualizované fanstránce Gothicz.net.

Zajímá-li vás, co si představit pod výrokem „Komu jel Oblivion, tomu pošlape i G3“, zde máte finální HW nároky (thx Azazen): minimem jest 2 GHz procesor, 1 GB RAM a grafická karta se 128 MB RAM. Optimem pak 3 GHz, 1,5 GB RAM a k tomu alespoň ATI X1600 / GeForce 6800 s 256 MB RAM. Tato fakta pocházejí z červené krabice, v níž se u nás bude hra prodávat. Jak vypadá? Takhle - PDF (přímý link, 528 KB) nebo JPG. Závěrem ještě zmínka o datadisku, na kterém se už teď pracuje a měl by vyjít do konce roku 2007 - tvůrci prý mají hodně nápadů, co se nevešly do G3.
zdroj: Gothicz.net, PCGames, PR a další

moolker

Nejnovější články