Jak uspěl Oblivion v první recenzi?
zdroj: tisková zpráva

Jak uspěl Oblivion v první recenzi?

7. 3. 2006 12:12 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Trumfu a zároveň pocty, po níž (neúspěšně) prahnou mnohé herní časopisy včetně těch domácích, tedy zajet si do kanceláří Bethesdy nebo Take 2 v předstihu zrecenzovat nyní již hotové RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion, se dostalo Oficiálnímu Xboxovému magazínu.

Jeho redaktor tam strávil 4 dny, během nichž prožil ve hře 80 dnů, uložil 400 savů, splnil 56 questů, ukradl 1529 předmětů a vypáčil 117 zámků. Jeho názor tudíž rozhodně nelze řadit do kategorie rychlokvašných, ale přesto moc vlastních dojmů a zajímavých postřehů, co lze získat pouze hraním, v čtyřstránkovém článku bohužel nesdělil. Verdikt každopádně zní: "Zábavná, rozlehlá a do hloubky jdoucí hra - 95%".

Dohrání hlavní příběhové linie Oblivionu, která prý není něčím, co byste si pamatovali navěky, zabere přibližně 20-25 hodin. Nenarazil na žádné vyloženě slabé místo a pořád měl co dělat kvůli neustále plnému quest logu. Slova chvály pronesl o nekonečných možnostech přizpůsobování své postavy i třeba koně, vyšperkovaného brněním z oceli, coby příkladu budoucích stažitelných přídavků z netu. Na dechberoucí krajině ho nejvíce upoutalo počasí střídající se podle regionu (viz první ukázka sněžného severského města Bruma na scanu). Užitečná je tzv. "fast-travel" funkce, se kterou se dá okamžitě přenést kamkoli do již navštívené části mapy, což dost šetří čas. Klíčové je, že se údajně nesetkal s padáním hry ani jinými výraznými chybami, na které dost trpěli předchůdci.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší galerii

Tím jsme se plynule přesunuli k záporům, které se týkají především Xbox360 verze hry, zatímco na PC teoreticky nemusí být aktuální. Největší nedostatek spatřuje OXM v přehnaně častém výskytu loading obrazovky - mezi jednotlivými pokoji v budově je to sice otázka okamžiku, ale při načítání města nebo používání rychlého cestování prý trvá věčnost a kazí zážitek. Na X360 nepotěšil ani kolísající počet snímků za sekundu v rozlehlých nebo rušných oblastech, i když zde se sluší doplnit, že šlo o nedokončenou hru, kterou ještě neschválil Microsoft. Poslední výtka směřuje k některým iritujícím úkolům, které nelze snadno vyřešit kvůli až moc realistickému životu NPC postav 24 hodin denně 7 dnů v týdnů. Třeba taková hraběnka prý nechce ani na chvilku sundat z ruky svůj prsten, takže ji ho nelze ukrást, ani když spí (spoiler: řešením je přijít k ní v určitý jiný den, kdy má výjimečný program :)
zdroj: OXM

jd

Nejnovější články