Intel integruje, NVIDIA fofruje, Sony hypuje
zdroj: tisková zpráva

Intel integruje, NVIDIA fofruje, Sony hypuje

3. 10. 2006 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

- Intel po kouskách odkupuje designéra grafických čipů, firmu Imagination Technologies. To je...

- Intel po kouskách odkupuje designéra grafických čipů, firmu Imagination Technologies. To je Britská společnost stojící za čipy PowerVR. Už dříve od nich Intel licencoval řadu věcí a nyní dostal další 2,9 procenta podílu. No, na tom by ještě nebylo nic tak zvláštního, protože to není jediná firma, o kterou se Intel v poslední době živě zajímá. Podstatné je především prohlášení ředitele Imagination vydané u této příležitosti: "Naše vztahy s Intelem... dosáhly nové úrovně a v budoucnu uvidíme obě společnosti pracovat společně na zapojení grafických a video technologií PowerVR do celého spektra Intel procesorů". Vzhledem k tomu, že o něčem podobném vážně uvažuje AMD+ATI, tedy o vysoce integrovaných čipech, tak nezbývá než dodat: Kam se to řítíme, draku? No to nevim...

- S podporou Shader Model 4.0, s DirectX 10, s přípravou pro Windows Vista a s technologiemi odlehčujícími procesoru. S tím vším přijde GeForce 8800 (G80). Oficiální datum uvedení bylo stanoveno už na polovinu listopadu 2006. To je zanedlouho. NVIDIA spěchá, protože předpokládá, že i uvedení ATI R600 je za dveřmi. Brzké uvedení na trh ale nemusí být žádnou extra výhodou, vše záleží na poptávce po Windows Vista, pro které by (hlavně) měly být tyto karty určeny. Bez Windows Vista a bez her pro DX10 si totiž novou grafiku užijete pouze tradičním způsobem. Už máte našetřeno?

- RADEONy dostanou nový druh antialiasingu (vyhlazování), neví se ale, o jakou verzi půjde. Podle jednoho z představitelů ATI si firma zakládá na kvalitě obrazu na CrossFire oproti SLI a tak by chtěli jeden mód vyhlazování, který se tam používá, vylepšit a navíc ho přenést i na jednočipové karty. Pravděpodobně půjde o modifikaci Super AA, a samozřejmě, výhodou má být to, že bude tradičně s menším dopadem na výkon, než s jakým se používá antialiasing na NVIDIA kartách. Už se těším na budoucí reporty ke CATALYSTům typu: "Nový mód AA byl opraven ve hrách:....".

- No a na závěr zaručené informace z PSM3 Magazínu. Kde píší: "Je docela jako spící děťátko. Stěží slyšitelné mumlání. A když máte puštěnou televizi, tak jí ani neslyšíte. Jinak startuje úžasně rychle. A nahrávání her bylo rychlejší než se čekalo. Faktem je, že Playstation 3 zvládne obojí stejně rychle jako PSP. Představovali jste si dlouhé nahrávací časy kvůli Blu-Ray disku? Ani náhodou. Jednoduše žádný problém. A ta rychlost, s jakou ta mašinka sežere disk. Wow!" Další superlativy, některé pravdivé, jiné komické a přitažené za vlasy, naleznete v prvních dojmech z Playstation 3 ve zmíněném PSM3 magazínu (jo a mají tam i video, které při vší úctě mohlo být poněkud delší...).
zdroj: [H]ard|OCP

cappy

Nejnovější články