Nejcenější obchodní značky v evropě jsou Nokia, Vodafone, Telefónica i BMW

5. 11. 2009 – 1:32 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Nejcenější obchodní značky v evropě jsou Nokia, Vodafone, Telefónica i BMW
Foto: SXC | zdroj: NašePeníze.cz

Výsledky studie eurobrand2009, která zkoumá nejcennější evropské značky, byly zveřejněny Evropským institutem pro výzkum značek (European Brand Institute) ve Vídni. Mezi nejcenější obchodní značky v evropě patří telekomunikační společnosti, i výrobci luxusních značek automobilů.



Gerhard Hrebicek, ředitel Evropského institutu pro výzkum značek (European Brand Institute), shrnuje tři hlavní zjištění. Největší dopady krize v Evropě pociťují značky z oblasti financí a automobilového průmyslu. Hodnota značek firem poskytujících finanční služby průměrně poklesla o 24 procent, zatímco hodnota automobilových značek poklesla v průměru o 9,6 procenta. Hodnota britské bankovní skupiny RBS poklesla o 40 procent a hodnota německé finanční skupiny Allianz Group pak o 18,5 procenta. Z automobilových značek se pokles nejvíce dotkl značek Fiat Group, Mercedes a Porsche

- Firmy: 100 nejhodnotnějších značek světa stojí celkem dva biliony dolarů
   
Dobré spotřebitelské značky jsou v krizi vítězem a jejich hodnota v průměru vzrostla o 5,8 procenta. Nejvyšší nárůst ceny značky zaznamenala belgická značka InBev Group, jejíž hodnota stoupla o 56 procent díky úspěšné akvizici americké značky Budweiser. Také ostatní značky spotřebního zboží se těšily velkému růstu. Například hodnota značky SABMiller vzrostla o 24,5 procenta, hodnota značky Carslberg o 21,5 procenta, hodnota značky Nestlé o 15 procent a hodnota značky Heineken o 14,4 procenta.
   
Východoevropský radar: Ruská značka Beeline je první východoevropskou značkou, která se dostala mezi 50 nejcennějších značek Evropy.

Oproti roku 2008 zaznamenalo deset nejcennějších ruských značek nárůst hodnoty o 15,9 procenta. Největšího růstu dosáhla nejcennější ruská značka Beeline (+27,6 procenta). Cena polské značky číslo 1 - Polkomtel - vzrostla
o 17,5 procenta a podstatného nárůstu hodnoty by mohly dosáhnout také značky Gorenje (Slovinsko), OTP Bank (Maďarsko), Loto (Rumunsko) a Sazka (Česká republika).

Nejcennější evropské značky 

    1. Nokia (35,220 miliardy eur)
    2. LVMH (32,365 miliardy eur)
    3. InBev (26,927 miliardy eur)
    4. Vodafone (23,789 miliardy eur)
    5. Unilever (22,829 miliardy eur)
    6. Telefónica (22,128 miliardy eur)
    7. Mercedes (19,392 miliardy eur)
    8. Deutsche Telekom (19,093 miliardy eur)
    9. BMW (18,765 miliardy eur)
    10. SABMiller (18,349 miliardy eur).

Kurzy

Kurzovní lístek: 26.4.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,120 25,240
USD 23,420 23,600
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články