Nejčtenější je bulvární deník Blesk, nejposlouchanější je rádio Impuls

- Média autor: Redakce NašePeníze.cz

Deník Blesk četlo ve třetím čtvrtletí letošního roku 1,426 milionu lidí, což je mezi českými deníky nejvíce. Vyplývá to z výsledků odhadů čtenosti Media projektu, které ve čtvrtek zveřejnili zástupci Sdružení komunikačních a mediálních organizací (SKMO).

Jaká média nejvíce posloucháme a čteme? Foto:NašePeníze.cz/Blesk.cz

Jaká média nejvíce posloucháme a čteme? Foto:NašePeníze.cz/Blesk.cz,zdroj: NašePeníze.cz

Druhé místo mezi nejčtenějšími deníky obsadila MF Dnes s 874 tisíci čtenáři, následovaná Právem, které ve třetím čtvrtletí letošního roku četlo 417 tisíc čtenářů.

Na čtvrtém místě skončil sportovní deník Sport s 286 tisíci čtenáři a první pětku nejčtenějších deníků uzavírá s 238 tisíci čtenáři na vydání deník Aha!, do jehož čtenosti se ale nezapočítávají čtenáři Nedělního Aha!.

Mezi regionálními deníky si nejlépe vedl Deník východní Čechy, který na jedno vydání získal 141 tisíc čtenářů. Druhé místo si udržel Deník střední Čechy počítaný dohromady s Pražským deníkem, které četlo 121 tisíc lidí. Třetí příčku pak obsadil Deník v Jihomoravském kraji se 110 tisíci čtenáři.

Ze dvou zdarma rozdávaných deníků si větší náklonnost čtenářů získalo Metro, které se ve sledovaném období sloučilo s Metropolitním Expresem. Celkem ho četlo 348 tisíc lidí. Ekonomická E15 si pak získala na svou stranu 45 tisíc čtenářů.

Nejoblíbenějším suplementem (tedy volně neprodejným časopisem, který je součástí některého z vydání deníku - pozn. red.) se stal s 1,864 milionu čtenářů Blesk magazín TV. Na druhém místě skončil TV Magazín, který četlo 1,474 milionu čtenářů, následovaný Magazínem Dnes + TV s 1,292 milionu čtenářů.

V regionálních suplementech si první pozici udrželo Slovácko, které zajímalo 115 tisíc čtenářů. S odstupem druhý skončil Nový život se 46 tisíci čtenáři. Největší nárůst pak zaznamenaly Vyškovské noviny, které získaly 15 tisíc nových čtenářů. To je katapultovalo na třetí místo v této kategorii, když je celkem četlo 37 tisíc lidí.

Aspoň jeden deník četlo ve třetím čtvrtletí 71 procent Čechů, suplementy pak zajímaly o jedno procento čtenářů méně.

Odhad čtenosti celostátních placených deníků

Pořadí Titul Čtenost na vydání (v tisících)
1. Blesk* 1426
2. MF Dnes 874
3. Právo 417
4. Sport 286
5. Aha!** 236
6. Lidové noviny 215
7. Hospodářské noviny 196

(*) bez Nedělního Blesku (**) bez Nedělního Aha!

Zdroj: Sdružení komunikačních a mediálních organizací

Odhad čtenosti regionálních placených deníků

Pořadí Titul Čtenost na vydání (v tisících)
1. Deník východní Čechy 141
2. Deník střední Čechy + Pražský Deník 121
3. Deník - Jihomoravský kraj 110
4. Deník západní Čechy 100
5. Deník severní Čechy 98
6. Deník - Moravskoslezský kraj 97
7. Deník střední a východní Morava 95
8. Deník - Jihočeský kraj 85
9. Deník - kraj Vysočina 66
  Deník celkem 913

Zdroj: Sdružení komunikačních a mediálních organizací

Odhad čtenosti celostátních suplementů

Pořadí Titul Čtenost na vydání (v tisících)
1. Blesk magazín TV 1864
2. TV Magazín* 1474
3. Magazín Dnes + TV 1292
4. Magazín Právo + TV 608
5. Ona Dnes 567
6. Víkend Dnes 471
7. TV pohoda* 409
8. Aha! TV 336
9. Pátek Lidové noviny 327
10. Sport magazín 292
11. Dům & bydlení 291
12. Moje rodina 252
13. In magazín 185
14. Styl pro ženy 173
15. Víkend 161

* celkem

Zdroj: Sdružení komunikačních a mediálních organizací

 

Nejposlouchanějším rádiem bylo ve třetím čtvrtletí 2010 Radio Impuls

 

Češi ve třetím čtvrtletí letošního roku nejvíce poslouchali Radio Impuls, které jako jediné překonalo milionovou hranici posluchačů. Vyplývá to z výsledků odhadů poslechovosti rozhlasových stanic Radioprojekt, které ve čtvrtek zveřejnilo Sdružení komunikačních a mediálních organizací (SKMO).

Na druhém místě skončila s 944 tisíci posluchači (to je mezikvartálně o 33 tisíc více) Evropa 2, následovaná Frekvencí 1 (901 tisíc posluchačů, + 12 tisíc) a Českým rozhlasem 1 - Radiožurnálem (685 tisíc posluchačů, + 34 tisíc). Radio Impuls pak ve stejném období začalo poslouchat 84 tisíc nových posluchačů.

V meziročním srovnání však všechny celoplošné rozhlasové stanice posluchače ztrácely, Radio Impuls tak přišlo o 38 tisíc posluchačů, Evropa 2 o 33 tisíc a Frekvence 1 o deset tisíc.

Svůj podíl na trhu ve třetím čtvrtletí mírně posílila regionální rádia, o dvě procenta na 46,9 procenta. Mezi nimi v poslechovosti s přehledem vede Rádio Blaník, které po sloučení s Rádiem O.K. poslouchalo 678 tisíc lidí, což je ve srovnání s předchozím obdobím roku nárůst o 200 tisíc. Na druhém místě s výraznou ztrátou skončilo Radio Čas (218 tisíc posluchačů), které jeden tisíc posluchačů ztratilo. Třetí příčku pak s 204 tisící posluchači obsadilo Country Rádio (+ 14 tisíc).

Výsledky za třetí čtvrtletí ovlivnily mimo jiné školní prázdniny, rekordní vedra, povolební vyjednávání a sestavování vlády, povodně v severních Čechách či finálové zápasy mistrovství světa ve fotbale.

Odhady poslechovosti celoplošných rozhlasových stanic

Pořadí Stanice Posluchači (v tisících)

Mezikvartální změna (v tisících)

Meziroční změna (v tisících)
1. Rádio Impuls 1046 + 84 - 38
2. Evropa 2 944 + 33 - 33
3. Frekvence 1 901 + 12 - 10
4. Český rozhlas 1 - Radiožurnál 685 + 34 - 109
5. Český rozhlas 2 - Praha 327 - 2 - 16
6. Český rozhlas 3 - Vltava 53 + 1 - 21
7. Český rozhlas 6 23 - 3 - 12
8. Programová síť BBC 12 - 3 - 7

Zdroj: Sdružení komunikačních a mediálních organizací

Odhady poslechovosti regionálních rozhlasových stanic

Pořadí Stanice Posluchači (v tisících) Mezikvartální změna (v tisících) Meziroční změna (v tisících)
1. Rádio Blaník 678 + 200 + 141
2. Radio Čas 218 - 1 0
3. Country Rádio 20 + 14 - 16
4. Hitrádio Orion 169 + 14 + 42
5. Rádio Beat 168 + 18 + 10
6. Český rozhlas Brno 165 + 5 - 15
7. Rádio Černá Hora 142 + 21 + 12
8. Kiss Hády 128 + 6 + 13
9. Český rozhlas Plzeň 11 - 2

+ 16

10. Hitrádio Vysočina 100 + 5 - 4
11. Kiss Morava 96 + 9 - 8
12. Český rozhlas České Budějovice 93 + 4 + 1
13. Rádio Krokodýl 90 + 16 + 14
14. Rádio Petrov 79 + 7 + 1
15. Kiss Jižní Čechy 78 + 5 +19
16. Rádio City 77 - 6 + 3
17. Fajn Radio 77 - 3 + 13
18. Hitrádio FM Plus 69 - 2 - 12
19. Hitrádio Faktor 67 + 2 - 22

Zdroj: Sdružení komunikačních a mediálních organizací

-Filip Sušanka,Mediafax

Tagy: média blesk rádio čtenost deník impuls poslechovost