Nová anketa má prověřit banky a pojišťovny

- Banky autor: Redakce NašePeníze.cz

Banky a pojišťovny získají letos nový žebříček, podle něhož se mohou porovnávat. Nově Vyhlášené soutěže Nejlepší banka 2009 a Nejlepší pojišťovna 2009 mají být užitečné z pohledu klientského přístupu i ekonomického zdraví. Soutěže zaměřené na bankovní a pojišťovací sektor jsou založeny na analýze a hodnocení celé řady údajů o bankovních a pojišťovacích produktech a službách.

Foto: sxc

Foto: sxc,zdroj: NašePeníze.cz



- S čím novým přišly banky v březnu?
- Poradci: banky by se měly chopit řízení rizik, aby předešly opakování krize
- Většina českých bank není odolná proti ClickJackingu
- Banky: S čím se lidé setkávají?

Cítíme velmi naléhavý hlad po informacích z finančního sektoru. Proto jsme se rozhodli podpořit soutěž založenou na skutečně podložených datech a číslech o jednom z nejdůležitějších sektorů ekonomiky,“ uvedl Michal Mošnička ze společnosti Scott & Rose, která dlouhodobě analyzuje bankovní a pojišťovací trh.

Na trhu již funguje několik podobných anket. Mezi nejznámější patří bezpochyby ocenění \"MasterCard Banka roku\" která začala finanční instituce hodnotit jako první. Později zde vznikly ankety \"Zlatá koruna\", nebo \"Zlatý měšec\".

Soutěže Nejlepší banka 2009 a Nejlepší pojišťovna 2009 přinášejí podle pořadatelů nový přístup srovnání bankovních a pojišťovacích domů, založený na hodnocení z pohledu klienta a zároveň vlastníka. Podle analýzy potřeb a zájmů klientů je v první fázi nominováno deset bank a pojišťoven, které klientům nabízejí nejvýhodnější produkty a služby. O vítězi soutěže nerozhodne jen kvalita nabídky, ale i ekonomické údaje, jako například zvyšující se podíl na trhu, rentabilita nákladů nebo efektivita. Konečné výsledky soutěží budou vyhlášeny 24. června. „Tituly Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna budou doporučením pro klienty, kteří hledají na trhu nejvýhodnější nabídku služeb a zároveň chtějí mít jistotu, že finanční instituce, jimž svěřují své peníze, je ekonomicky zdravá,“ vysvětluje Martin Jašminský, zástupce šéfredaktora Hospodářských novin, které jsou vyhlašovatelem soutěže.

V rámci soutěží Nejlepší banka 2009 a Nejlepší pojišťovna 2009 jsou vyhlášeny i kategorie Bankovní inovátor a Pojišťovací inovátor. Banky a pojišťovny do ní samy nominují své produkty, služby nebo dokonce přístupy a strategie, jež nejsou na českém trhu obvyklé, a které považují v porovnání s konkurencí za výjimečné. O vítězi rozhodne veřejnost v online hlasování. „Inovátorská kategorie je pro banky a pojišťovny příležitostí se vůči konkurenci odlišit a dokázat, že bankovní a pojišťovací trh není jen o poplatcích, ale o potřebách klientů,“ říká Michal Mošnička.

Kategorie Bankovní inovátor bude vyhlášena 12. května a veřejnost bude do 1. června hlasovat online na webových stránkách www.nejbanka.cz. O vítězi kategorie Pojišťovací inovátor bude veřejnost rozhodovat na www.nejpojistovna.cz od 2. června do 22. června. Výsledky inovátorské kategorie budou vyhlášeny společně s vítězem soutěží Nejlepší banka 2009 a Nejlepší pojišťovna 2009 ve středu 24. června. Soutěže Nejlepší banka 2009 a Nejlepší pojišťovna 2009 jsou vyhlašovány v rámci Cen Hospodářských novin. Partnerem soutěží jsou společnosti KPMG Česká republika a IBM Česká republika.

Deset nominovaných bank a pojišťoven (řazeno podle abecedy):

BANKY POJIŠŤOVNY
Česká spořitelna Allianz pojišťovna
ČSOB AXA životní pojišťovna
GE Money Bank Česká podnikatelská pojišťovna
Komerční banka Česká pojišťovna
LBBW Bank CZ ČSOB Pojišťovna
mBank Generali Pojišťovna
Poštovní spořitelna ING Životní pojišťovna
Raiffeisenbank Komerční pojišťovna
UniCredit Bank Kooperativa pojišťovna
Volksbank UNIQA pojišťovna

Tagy: půjčka peníze finance rozpočet pojištění hotovost úvěr tiskové zprávy