Děj hry, která běží na Unreal enginu, má být podle producentů vlastně jakýmsi překlenovacím můstkem mezi Epizodami II a III a setkáte se v něm samozřejmě i s mnoha postavami z obou dílů, především pak z trojky. Jednou z nich bude třeba i nový záporňák generál Grievous.
nové obrázkykompletní galerie
SW: Republic Commando se bude odehrávat ve třech klíčových částech: na planetě Geonosis (Epizoda II), ohromné vesmírné lodi patřící Republice a na planetě Kashyyyk (domov rasy Wookiee). V každé z lokací bude samozřejmě připraveno hned několik misí, jejichž celkový počet se vyšplhá na 14. Redaktoři GameSpotu, kteří měli možnost hru otestovat, si pochvalují různorodost těchto jednotlivých světů. Zatímco na lodi se pohybujete vesměs ve stísněných tmavých interiérech, Kashyyyk nabízí zase prostředí divoké džungle, s čímž souvisí i trochu jiný postup.
Veškeré komandování své jednotky zvládnete pomocí tzv. "One Touch Squad Control" velice rychle a jednoduše, ačkoliv výsledné příkazy nemusí být vždy jen úplně základní. Svým kolegům můžete například zadat, aby stříleli z děla, umísťovali nálože nebo se nabourávali do počítačových systémů. Když se k danému klíčovému objektu (kanón, počítač atd.) přiblížíte, objeví se prostě na obrazovce ikonka, po jejímž stisknutí se už některý člen z vašeho týmu příslušného úkolu automaticky zhostí. Ačkoliv to vypadá možná až příliš jednoduše, klasické střílení to prý přece jen oživí a navíc hra neztratí svůj rychlý spád. V současné době už vývoj SW: Republic Commando dospěl téměř do fáze alfa, vydání finální verze je naplánováno na únor 2005. Nové obrázky najdete zde, informace o dalších částech hry (zbraně, grafika, multiplayer) pak zase v našich dřívějších zprávách.