Nové ukázky z Penumbra - Overture
zdroj: tisková zpráva

Nové ukázky z Penumbra - Overture

2. 11. 2006 14:14 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Všechno to začalo pouhým tech-demem pro jednu soutěž. Teď je na cestě celá trilogie hororů...

Sledujete-li naše zpravodajství pravidelně, pak vám zpráva o vývoji komerční verze projektu Penumbra švédského vývojářského týmu Frictional Games určitě neunikla. Pokud o této záležitosti přeci jen čtete poprvé, tak vězte, že to všechno začalo veleúspěšným tech-demem využívajícím pokročilých fyzikálních a grafických technologií. Původně bylo vyrobeno pro jednu soutěž, kde si však nevedlo příliš dobře, takže se tvůrci rozhodli dál v projektu nepokračovat, ale když poté, co se dostalo na internet, o něj lidé projevili takový zájem, že kolabovaly servery, začali své nápady znovu rozvíjet. Teď jde o pomalu rodící se hororovou trilogii, jejíž první kapitola nese název Overture. Právě z ní pocházejí tři nové screenshoty v naší galerii a teaser filmeček na oficiálních stránkách.

Penumbra - Overture je pojata z perspektivy vlastních očí hrdiny jménem Philip. O jeho příběhu jsme už psali. Specifikum této hry spočívá v tom, že je postavena na vyspělém fyzikálním interakčním systému. To znamená, že k tomu, abyste mohli věci používat, jakkoliv s nimi manipulovat, budete muset odpovídajícím způsobem pohybovat myší, namísto prostého kliknutí. Možná to nezní jako něco výjimečného, ale tento systém bude mít skutečný vliv na atmosféru hry. Jen si představte, že s jeho pomocí budete moci například sami velmi pomalu pootevírat dveře, abyste jen škvírkou nahlédli, co se za nimi skrývá.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Rovněž pojetí akce se v Penumbra - Overture od ostatních titulů stejného žánru poněkud odlišuje. Předně nebudete ozbrojeni v podstatě vůbec ničím, narozdíl od kolegů-hrdinů z resident Evil nebo Silent Hill. Spolehnout se budete muset na svůj důvtip a schopnost být co nejméně viditelný. Velkou roli přitom sehraje prostředí. Své nepřátele se nebude snažit zabít, ale zneškodnit alespoň na tak dlouho, abyste se stihli schovat za nejbližšími dveřmi. Bude tu i řada různých puzzlů, např. budete mít rozmístit v určitém pořadí na určitá místa nějaké mince, abyste si otevřeli rafinovaně zamčené dveře. Ač bylo výše řečeno, že nebudete vybaveni zbraněmi, nějaké kousky ve hře přeci jen najdete, ale poslouží vám spíše k řešení hádanek než k zabíjení.

Co se týče délky hry, každá z epizod by vám měla poskytnout zábavu na nějakých osm hodin. Tedy když si ji budete chtít skutečně užívat a prozkoumávat všechna její tajemství. První epizoda, Penumbra - Overture, by měla vyjít v březnu 2007, přičemž obě další by měly následovat ještě tentýž rok. Těšit se mohou majitelé PC i Maců, konzolové verze v plánu nejsou. Pokud jde o cenu, ta ještě přesně stanovena nebyla, ale bude prý o něco nižší než u běžných plných her. To ovšem neznamená, že by šlo o nízkorozpočtový projekt. Přívětivou cenou chtějí hráčům tvůrci vyjít vstříc už kvůli tomu, že ty tituly budou ve výsledku tři a také pro kratší herní čas. V plánu je mimochodem rovněž hratelné demo, které by mělo vyjít těsně po vypuštění první epizody a obsahovat zvlášť pro něj vytvořenou mapu, jež sice bude nějakým způsobem spjata s příběhem, ale nemá hráčům narušit herní zážitek nějakými spoilery.
zdroj: PR, GameSpot

korgull

Nejnovější články