Kompatibilita SM 3.0: neprošla NVIDIA, ani ATI
zdroj: tisková zpráva

Kompatibilita SM 3.0: neprošla NVIDIA, ani ATI

21. 10. 2005 19:19 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

V obsáhlé a nedávno uveřejněné prezentaci napadla ATI svého konkurenta NVIDII mimo jiné za to, že její implementaci SM 3.0 na grafických kartách GeForce 7800 GTX je chybná a nesplňuje příslušné specifikace.

Proto by se NVIDIA hardware vůbec neměl považovat za DirectX 9.0c. ATI také v prezentaci poukázala na to, že její implementace Shader Modelu 3.0 na RADEONu X1800 XT je velmi efektivní a v pořádku.

Pravda nebo lež? Server TheInquirer se rozhodl podívat těmto prohlášením na zoubek a tak si vzal na pomoc Display Compatibility Test Kit (DCT), což je nástroj Microsoftu na zjišťování kompatibility, nastavil ho na "testování v plné délce" a proklepnul jak GeForce 7800 GTX, tak o něco starší GeForce 6800. NVIDIA hardware neprošel testy pro Pixel Shadery 3.0 ani s jednou z verzí testovaných ovladačů, přestože mají "WHQL" certifikaci. Navíc, grafické karty NVIDIE chybovaly i v testech Pixel Shaderů 1.2 a 1.3 a jediný test který zvládly bez chyby se týkal paradoxně Pixel Shaderu 1.4, který byl vlastně vyvinutý v režii ATI, pro stařičký RADEON 8500 (specifikace DirectX 8.1).

ATI ale jaksi pozapomněla ve zmíněné prezentaci veřejnosti sdělit, že ani její grafické čipy ze série X1K nemají plnou specifikaci SM 3.0 a DirectX 9.0c, jelikož jim úplně chybí podpora pro takzvaný "Vertex Texturing", který řeší svým vlastním způsobem nazývaným R2VB (Render To Vertex Buffer). zajímavé je, že Xenos, VPU pro Xbox 360 už má podporu "Vertex Texturingu" v pořádku.

zdroj: TheInq

cappy

Nejnovější články