Další střípky o Crysis
zdroj: tisková zpráva

Další střípky o Crysis

6. 2. 2006 16:16 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Po dvou týdnech se znovu hlásí o slovo first-person akce Crysis, nepřímý nástupce Far Cry, s preview v březnovém čísle britského časopisu PC Zone, kterému se podařilo ulovit i pár čerstvých obrázků a artworků zachycujících přeměnu tropického ráje v ledové království.

Kvanta nových informací o hratelnosti tam sice Crytek neřekl, čemuž se vzhledem k napěchovanosti minulého článku není co divit, ale pár střípků jsme otamtud přeci jen vydolovali. Crysis se zařadí po bok Medal of Honor: Airborne a Splinter Cell: Double Agent svým interaktivním parašutistickým výsadkem, kdy budete mít osud plně ve svých rukou od vyskočení z letadla až po přistání. Ošleháváni větrem, zmítáni atmosférickým tlakem a hnáni dolů silou gravitace skrz volumetrické mraky můžete ovlivnit směr letu pro výběr lokace, kam dopadnete - někdy se tak ocitnete uprostřed přestřelky v základně Severní Koreji, jindy skončíte v moři a budete muset doplavat ke břehu. HW nároky by měly být stejné jako u Oblivionu, tzn. grafická karta s podporou Shader Modelu 2.0 (alespoň GeForce FX či Radeon 9500).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na adresu umělé inteligence zaznělo, že vetřelci pobrali mnohem více rozumu než obvykle za rohem čekající a stupidně nabíhající mutanti (Trigenové) z Far Cry. Alieni v Crysis se přizpůsobí vašemu stylu hraní, takže třeba při pomalých krůčcích a schovávání se za překážkami začnou vyznávat steath styl též. Lidští nepřátelé se budou pohybovat ve formacich a snažit se vás přelstít (bude prý nutné je chvilku pozorovat pro zjištění jejich slabiny), což slýcháváme takřka u každé hry a nechává nás to zatím chladnými. Ovšem ne tak jako zmrazovač, prý bezkonkurenčně nejatraktivnější zbraň, kterou proměníte oběť v ledovou sochu, jejíž úlomky se po doražení v reálném čase realisticky roztříští - v závislosti na terénu, úhlu vašeho úderu i místě obdržení zásahu. Vedle již avizovaného střídání denní doby a vizuálních orgasmů, jež navodí (stíny vypočítávané v reálném čase podle polohy Slunce, jeho romantický západ za horami přes HDR nasvícení scény, oteplování, fungující eko-systém atd.), se můžeme těšit na bouřku či vichřici, které budou představovat ještě větší výzvu, resp. ztížení podmínek ke splnění nějakého úkolu.

Zůstane přitom samozřejmě zachována volnost pohybu / alternativní způsoby řešení situací z Far Cry, přičemž když zde v misi uchráníte určitou osobu od smrti, budete si ji moci přizvat k asistenci příště. Veledůležitou novinkou v žánru FPS se stane rozdělování základních 100 jednotek energie mezi tři subsystémy - sílu, rychlost a brnění. Můžete si tudíž chvilkově nastavit (nebo využít připravených předvoleb/presetů pro nejčastější momenty), abyste například běhali rychleji, ale zbylé dvě hodnoty se po tu dobu sníží a budete tím pádem zranitelnější i slabší. Vše ještě půjde vyšperkovat upgradem pro více energie, teploměrem nebo tlumičem vámi vydávaných zvuků. Asi si sami domyslíte, jak bohaté možnosti tato unikátní vlastnost Crysis skýtá, jen se trochu bojíme, aby se pak hra nezvrtla v jen samé přepínání mezi "konfiguracemi" postavy vhodnými pro daný okamžik.
zdroj: PCZone

jd

Nejnovější články