Přídavky pro Test Drive Unlimited a budoucnost Atari
zdroj: tisková zpráva

Přídavky pro Test Drive Unlimited a budoucnost Atari

20. 7. 2006 22:22 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Do Test Drive Unlimited se původně plánovalo obsažení více než 125 vozů, ale nyní se tento počet smrsknul na 90 a z výčtu na homepage zmizeli (ve srovnání s dřívější tiskovkou) Ferrari či Mercedes.

Atari se totiž rozhodli přijít s konceptem devíti přídavných balíčků, které nabídnou vždy několik dalších vozidel (např. Corvette pack, Ferrari pack, German car pack atd.) spolu s novou stanicí rádia s 10-20 skladbami v určitém stylu (rock, blues, elektronická, R&B, jazz, latin aj.). První z těchto mini-datadisků bude k dispozici šest týdnů po zářijovém vydání X360 verze (na PC dorazí 31. října) a ty následující se objeví pravidelně každý měsíc až do června 2007, díky čemuž si budete moci obohatit hru celkem o 40 aut. Některé z těchto přídavků mají být zdarma, jiné budou stát 5-7 amerických dolarů, od čehož si Atari slibují kontinuální přísun financí. Ke cti jim budiž fakt, že cenu základní hry Test Drive Unlimited nestanovili na obvyklých 60 dolarů, nýbrž ji dnes snížili na pouhých 40 dolarů, čímž jdou ve stopách svého nedávného programu GamesFirst, v němž zlevnili všechny hry na 20 USD.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

U Atari ještě zůstaneme, protože jejich šéfové se rozpovídali o příčinách dlouhodobých finančních potíží. Zatímco zasvěcení lidé z branže je svádí na odchod mnoha schopných manažerů a producentů z firmy, i kvůli čemuž se už pravděpodobně bohužel nesetkáme s nadějným českým projektem Enemy in Sight od Illusion Softworks (Atari před časem uvedlo, že už není jeho vydavatelem), víceprezident Nique Fajors to prezentuje opačně - čili že staré vedení udělalo některá chybná rozhodnutí, která by nový managment už neměl opakovat. Například v loňském fiskálním roce nejvíce sázeli na The Matrix: Path of Neo (70%), Driver: Parallel Lines (60%) a Marc Ecko: Getting Up (62%), jenže hity se z nich nestaly ani svou "old-gen" hratelností neohromily recenzenty, přestože byl první uvedený titul velmi nákladný.

Pokud by uměli vrátit zpět čas, zdrželi by prý jejich vydání a vylepšili vizuální zpracování, aby se naplno využila síla X360 (tak jako to udělal třeba Eidos/SCI s posledním Hitmanem či Larou Croft). Jenže tuto volbu tehdy zavrhli, když se spoléhali na masivní hráčskou základnu na PS2. Vysvětlení dalšího důvodu neúspěchu je zajímavé: "Dnešní hráči mají díky internetu příliš velký rozhled na herní scéně, znají všechny informace, co je dobré/špatné, co nejlepšího v dané oblasti mohou za své peníze pořídit nebo kdy dojde ke slevám. Už to není jako v roce 1998, kdy stačilo dát na krabici známou licenci a hra se prodávala sama. Dnes musíte vytvořit vyložený hit, jinak se topíte v problémech".

A strategie Atari do blízké budoucnosti? Spoléhat se na silné značky (přestože Drivera či Stuntmena museli prodat konkurenci) s podporou online hraní a namísto mraků béčkových titulů se soustředit na méně těch kvalitních, jako Neverwinter Nights 2 (odloženo ze září na říjen) a Alone in the Dark (jaro 2007). Klíčem k přežití prý pro ně bude vytváření levnějších her menšími externími studii, protože je obtížné efektivně spravovat ty interní, jichž většinu už zavřeli nebo prodali (Shiny). Za šílenou považuje šéf Atari skutečnost, že vyrobení jedné hry zabere 18-24 měsíců, tedy mnohem déle než je běžné v jiných odvětvích zábavního průmyslu (filmy, televize, hudba, knihy). To podle něj musí skončit, čehož chce docílit mimojiné recyklováním obsahu udělaného pro epizodické tituly nebo kladením většího důrazu na standardizaci technologií a middleware.
zdroj: HollywoodReporter, PR

jd

Nejnovější články