Havok FX - herní fyzika pomocí grafických čipů
zdroj: tisková zpráva

Havok FX - herní fyzika pomocí grafických čipů

29. 10. 2005 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Tvůrce herního fyzikálního enginu Havok používaného například v Half-Life 2 oficiálně ohlásil uvedení Havok FX.

Má to být přímá odpověď na připravovaný AGEIA PhysX procesor na zpracování fyziky. Havok FX bude narozdíl od AGEIA k vytvoření fyzikálních efektů v počítačových hrách využívat grafické čipy s podporou Shader Model 3.0 (což je např. RADEON X1800 XT) a ne úzce specializovaný hardware. Oficiální datum uvedení tohoto softwaru ještě není stanoveno. Vybraní vývojáři ho ale budou mít k dispozici na testování už na konci tohoto roku (2005).
Havok FX se asi nebude týkat fyziky nějakým způsobem přímo související s hratelností, jako jsou třeba válející se sudy, možnost něco rozstřelit, rozštípat, rozsekat a podobně, neboť to se dá spočítat pomocí klasického procesoru. A společnost Havok v tomto ohledu věří tomu, že rychlá a efektivní fyzika týkající se interakce a hratelnosti je primárně záležitostí dobrého softwaru + velkého výpočetního výkonu procesoru. Současný trend, který nastoupilo AMD, IBM a Intel, neboli více-jádrové procesory, jí plně vyhovuje a přes HydraCore Multi-Threaded Software systém ho nebude mít problém implementovat.

Verze FX se tedy bude zaměřovat hlavně na fyziku nejrůznějších efektů založených na přírodních zákonitostech. Namátkou třeba tekoucí voda, čvachtající bláto, kouř, vítr, tj. efekty, které mají vliv na realističnost a uvěřitelnost ztvárnění herního prostředí. A právě k tomu mají údajně nejlépe posloužit technologicky vyspělé grafické čipy poslední generace. Obrovskou výhodou přístupu k problematice, jak jí prezentuje Havok, je pochopitelně jednoduchá dostupnost a rozšířenost hardwaru - pro hráče stejně nezbytného a odpadající nutnost dokupovat do PC „něco“ navíc.

zdroj: Havok

cappy

Nejnovější články