AGEIA okomentovala poslední počin Havoku
zdroj: tisková zpráva

AGEIA okomentovala poslední počin Havoku

2. 11. 2005 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Teprve nedávno představil Havok svůj projekt Havok FX.

Fyzikální engine, pomocí něhož by mohly grafické čipy zpracovávat fyziku ve hrách (více informací). ATI už na podobné myšlence, tedy zpracování fyziky pomocí VPU, pracuje dlouhou dobu a dokonce jí převedla do praxe, když u příležitosti uvedení X1K (R520) série grafických čipů představila veřejnosti také Toy Shop demo, které tuto technologii ukázalo.

AGEIA, autor prvního PPU PhysX procesoru určeného k hardwarové akceleraci fyziky, si však vzala na mušku Havok a jeho prohlášení o tom, že jejich postup je "bez velkého dopadu na výkon". To by znamenalo, že grafické čipy mají v současnosti přebytek výkonu, nejsou využity na 100 procent a je tu prostor pro fyzikální výpočty. A to se AGEIA nezdá jako pravděpodobné, protože zpracování fyziky vyžaduje opravdu vysoký výkon.

Postup AGEIA lze pochopit. V současnosti je jen jakýmsi papírovým tygrem. Nevyrábí žádný produkt a vlastní pouze know-how, SDK NovodeX a příslib více něž 60 vývojářů her a vydavatelských studií, že s ním budou spolupracovat (naposledy například vývojáři logické hry Crazy Machines II). Havok FX a fyzika jenom na VPU (bez PPU) je pořádnou čarou přes rozpočet. Snad i proto chce AGEIA v krátké budoucnosti představit možnosti svého hardwaru přímým srovnáním GPU + CPU + PPU proti 2 x GPU + 2 x CPU (dual-core).

zdroj: GDH

cappy

Nejnovější články