Fyzikální engine, pomocí něhož by mohly grafické čipy zpracovávat fyziku ve hrách (více informací). ATI už na podobné myšlence, tedy zpracování fyziky pomocí VPU, pracuje dlouhou dobu a dokonce jí převedla do praxe, když u příležitosti uvedení X1K (R520) série grafických čipů představila veřejnosti také Toy Shop demo, které tuto technologii ukázalo.
AGEIA, autor prvního PPU PhysX procesoru určeného k hardwarové akceleraci fyziky, si však vzala na mušku Havok a jeho prohlášení o tom, že jejich postup je "bez velkého dopadu na výkon". To by znamenalo, že grafické čipy mají v současnosti přebytek výkonu, nejsou využity na 100 procent a je tu prostor pro fyzikální výpočty. A to se AGEIA nezdá jako pravděpodobné, protože zpracování fyziky vyžaduje opravdu vysoký výkon.
Postup AGEIA lze pochopit. V současnosti je jen jakýmsi papírovým tygrem. Nevyrábí žádný produkt a vlastní pouze know-how, SDK NovodeX a příslib více něž 60 vývojářů her a vydavatelských studií, že s ním budou spolupracovat (naposledy například vývojáři logické hry Crazy Machines II). Havok FX a fyzika jenom na VPU (bez PPU) je pořádnou čarou přes rozpočet. Snad i proto chce AGEIA v krátké budoucnosti představit možnosti svého hardwaru přímým srovnáním GPU + CPU + PPU proti 2 x GPU + 2 x CPU (dual-core).
2. 11. 2005 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Teprve nedávno představil Havok svůj projekt Havok FX.
zdroj: GDH