Od té doby vyplavaly na povrch zajímavé souvislosti, jako například dlouhodobá angažovanost bývalého ředitele Českého Telecomu Gabriela Berdára v aktivitách společnosti ProGamers (viz rozhovor). Jak trefně vypíchl Vreco , není pak těžké dovtípit si pozadí celého převratu a kdo asi tak může mít prsty v malé personální rošádě v ČTc na pozici odpovědné za GZ. A především - což je nejdůležitější pro běžné hráče - proč byl vlastně v posledním půlroce blokován rozvoj GameZone, včetně dlouho slibovaného posílení/rozšíření herních serverů, na nichž by se již dávno mohlo hrát, kdyby je po pořízení uměle nez(a)držoval nový provozovatel, který se jimi nyní holedbá (že zařídil upgrade/expanzi atd.). Dnes se k tomuto tématu vrátila Lupa s vyjádřením obou znesvářených stran poté, co se uklidnily emoce:
-
"Před časem jsme byli osloveni Českým Telecomem s poptávkou na zkvalitnění hráčského zázemí hráčů na GameZone. Nabídli jsme výhodnější podmínky," popisuje způsob získání GameZone jednatel firmy ProGamers Daniel Mikšovský. Majitelem domény i serverů je nadále Český Telecom, nový správce však získal dle vyjádření jednatele Progamers pravděpodobně větší rozhodovací pravomoci než předchozí provozovatel. V prohlášení je také uvedeno, že Český Telecom oslovil i tehdejšího správce. Původní šéfredaktor projektu Ondřej Gazda v diskusním fóru oponuje: "Nikdo nám (společnosti Allstar) neřekl, ba ani nenaznačil, že se chystá změna. Naopak Český Telecom nám nevycházel vstříc ve věcech, kterými jsme chtěli zlepšit Gamezone... [více na Lupě]
-
Zatímco dřívější software si hráč pouze stáhl na svůj počítač a nainstaloval, nový klient vyžaduje přítomnost [nepříliš rozšířeného] .NET Framework v systému Windows a instalace je ve srovnání s předešlou verzí složitější. Nový software také pouze spouští hry a podle ohlasů hráčů nezobrazuje informace o přihlášených uživatelích, není vidět název právě hrané mapy a také neumožňuje nastavit doplňující parametry pro jednotlivé nainstalované hry. Noví správci GameZone tvrdí, že jsou ostatní funkce v herním klientovi vypnuty kvůli údajnému přetěžování serverů. O tom, že jsou tyto vlastnosti pro hráče důležité, svědčí kupříkladu ohlas hráče s přezdívkou Hornbach: "Může mi někdo vysvětlit, proč ten klient stahoval těch 30MB? Má to snad něco víc, než ten původní? Já si toho nevšiml. Mohl bych tu vyjmenovat alespoň čtyři věci, které jsou hodně dobré a které z neznámýho důvodu prostě nejsou."... [více na Lupě]
(Zatím) poslední hřebík do rakve si včera ProGamers zatloukli sami, když namísto férové omluvy přišli s teorií spiknutí v propagandě Jsme opravdu neschopní?, kde všechny vzniklé problémy svedli na údajné přetěžování serveru přes anonymizéry a coby rádoby-důkaz předložili velké procento přístupů z amerických IP adres. Nestabilní web nevypnuli a dočasnou HTM stránku s vysvětlením za x dnů nenahodili prý kvůli snaze o shromáždění informací o domnělém útočníkovi, za nějž neváhali označit (a z navádění k floodování obvinit) bývalé provozovatele. Ti vše popřeli a na svém novém působišti GamePark.cz, paradoxně spuštěném rychleji než překopaná GZ, zároveň vysvětlili, proč se o žádného paralyzátora s největší pravděpodobností nejednalo. Který server a proč upřednostňujete vy?
Update 8.2. - oficiálním partnerem GameParku se stal Intel (protipól AMD podporujícího ProGamers), díky němuž Allstar bude moci rozšířit počet serverů pro přidání dalších her a také dohrát Intel Call of Duty ligu, což je největší česká online událost s účastí přes 300 klanů - více v tiskové zprávě.