GameZone vs. ex-GZ / GamePark pod Lupou
zdroj: tisková zpráva

GameZone vs. ex-GZ / GamePark pod Lupou

7. 2. 2006 18:18 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Nejeden slušný člověk minulý týden s údivem žasl nad stylem převzetí moci nad portálem GameZone (info).

Od té doby vyplavaly na povrch zajímavé souvislosti, jako například dlouhodobá angažovanost bývalého ředitele Českého Telecomu Gabriela Berdára v aktivitách společnosti ProGamers (viz rozhovor). Jak trefně vypíchl Vreco , není pak těžké dovtípit si pozadí celého převratu a kdo asi tak může mít prsty v malé personální rošádě v ČTc na pozici odpovědné za GZ. A především - což je nejdůležitější pro běžné hráče - proč byl vlastně v posledním půlroce blokován rozvoj GameZone, včetně dlouho slibovaného posílení/rozšíření herních serverů, na nichž by se již dávno mohlo hrát, kdyby je po pořízení uměle nez(a)držoval nový provozovatel, který se jimi nyní holedbá (že zařídil upgrade/expanzi atd.). Dnes se k tomuto tématu vrátila Lupa s vyjádřením obou znesvářených stran poté, co se uklidnily emoce:

    "Před časem jsme byli osloveni Českým Telecomem s poptávkou na zkvalitnění hráčského zázemí hráčů na GameZone. Nabídli jsme výhodnější podmínky," popisuje způsob získání GameZone jednatel firmy ProGamers Daniel Mikšovský. Majitelem domény i serverů je nadále Český Telecom, nový správce však získal dle vyjádření jednatele Progamers pravděpodobně větší rozhodovací pravomoci než předchozí provozovatel. V prohlášení je také uvedeno, že Český Telecom oslovil i tehdejšího správce. Původní šéfredaktor projektu Ondřej Gazda v diskusním fóru oponuje: "Nikdo nám (společnosti Allstar) neřekl, ba ani nenaznačil, že se chystá změna. Naopak Český Telecom nám nevycházel vstříc ve věcech, kterými jsme chtěli zlepšit Gamezone... [více na Lupě]
Kdyby šlo pouze o výše popisované zákulisní tahanice a webový i herní servery běžely stejně dobře/špatně, jako ty řízené Allstarem k 31. lednu, asi by spousta řadových čtenářů a hráčů změnu provozovatele GameZone vůbec nezaregistrovala nebo by jim byla ukradená. Jenže pětidenní nefunkčnost stránek (buď úplná nedostupnost nebo časté chybové hlášky, pomalé reakce, některé sekce nedostupné apod.) a radikální snížení počtu nabízených online serverů (z původních 20-35 her na pouhých pár, momentálně 4) udělalo své. Zcela zaslouženě to vyvolalo anti-PG náladu a byť se ProGamers hájí neuvěřitelnými technickými problémy, které údajně neměli šanci ovlivnit nebo rychleji opravit (a nechtějí je přitom vytahovat na veřejnost), běžné hráče, natož pak multiplayerové závisláky s vynuceným "absťákem", nemusí okolnosti potíží příliš vzrušovat - je zajímá pouze výsledek, tzn. že nemohou na oblíbeném místě hrát online. A také jim oprávněně vadí nová klientská aplikace, přes kterou se vstupuje do zápasů v jednotlivých hrách a které se rovněž věnuje Lupa:
    Zatímco dřívější software si hráč pouze stáhl na svůj počítač a nainstaloval, nový klient vyžaduje přítomnost [nepříliš rozšířeného] .NET Framework v systému Windows a instalace je ve srovnání s předešlou verzí složitější. Nový software také pouze spouští hry a podle ohlasů hráčů nezobrazuje informace o přihlášených uživatelích, není vidět název právě hrané mapy a také neumožňuje nastavit doplňující parametry pro jednotlivé nainstalované hry. Noví správci GameZone tvrdí, že jsou ostatní funkce v herním klientovi vypnuty kvůli údajnému přetěžování serverů. O tom, že jsou tyto vlastnosti pro hráče důležité, svědčí kupříkladu ohlas hráče s přezdívkou Hornbach: "Může mi někdo vysvětlit, proč ten klient stahoval těch 30MB? Má to snad něco víc, než ten původní? Já si toho nevšiml. Mohl bych tu vyjmenovat alespoň čtyři věci, které jsou hodně dobré a které z neznámýho důvodu prostě nejsou."... [více na Lupě]
Experti z domácí scény poukazují na nepochopitelnou ukvapenost rozjezdu nové GZ (vše se dalo v klidu připravit bokem v uplynulých měsících nebo nasadit až například 1.3., aniž by se hlavní služby ladily za ostrého provozu) a související amatérismus i absenci know-how ze strany ProGamers. Ti nemají žádné dosavadní zkušenosti se správou tak navštěvovaného serveru s desítkami tisíc unikátních návštěvníků denně, což vždy klade nemalé nároky nejen na administrátory a redakci, ale i specifické metody generování stránek apod. Tudíž technické řešení, co jim mohlo vyhovovat na PlayZone, na mnohonásobně vytíženějším webu prostě už nedostačuje - čili standardní situace, se kterou se pravidelně (při postupném nárustu počtu čtenářů) setkáváme i na TISCALI Games a musíme proto každý rok optimalizovat zdrojový kód.

(Zatím) poslední hřebík do rakve si včera ProGamers zatloukli sami, když namísto férové omluvy přišli s teorií spiknutí v propagandě Jsme opravdu neschopní?, kde všechny vzniklé problémy svedli na údajné přetěžování serveru přes anonymizéry a coby rádoby-důkaz předložili velké procento přístupů z amerických IP adres. Nestabilní web nevypnuli a dočasnou HTM stránku s vysvětlením za x dnů nenahodili prý kvůli snaze o shromáždění informací o domnělém útočníkovi, za nějž neváhali označit (a z navádění k floodování obvinit) bývalé provozovatele. Ti vše popřeli a na svém novém působišti GamePark.cz, paradoxně spuštěném rychleji než překopaná GZ, zároveň vysvětlili, proč se o žádného paralyzátora s největší pravděpodobností nejednalo. Který server a proč upřednostňujete vy?

Update 8.2. - oficiálním partnerem GameParku se stal Intel (protipól AMD podporujícího ProGamers), díky němuž Allstar bude moci rozšířit počet serverů pro přidání dalších her a také dohrát Intel Call of Duty ligu, což je největší česká online událost s účastí přes 300 klanů - více v tiskové zprávě.
zdroj: Lupa, vlastní komentář

jd

Nejnovější články