Rupert Murdoch odstoupil z vedení několika britských novin

22. 7. 2012 – 21:05 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Rupert Murdoch odstoupil z vedení několika britských novin
Murdoch se zřekl pozic ve firmách News Corp Investments, News International Group Limited a Times Newspaper Holdings. Pod správní rady těchto společností spadají například listy The Sun, The Times a The Sunday Times., Foto:SXC | zdroj: NašePeníze.cz

Šéf mediální společnosti News Corporation Rupert Murdoch se zřekl členství ve správních radách několika britských listů.

"Pan Murdoch minulý týden odstoupil z několika rad, většinou šlo o malé dceřiné firmy ve Spojeném království a v USA," sdělila mluvčí společnosti News International, která americkou News Corporation zastupuje ve Velké Británii.

Murdoch se zřekl pozic ve firmách News Corp Investments, News International Group Limited a Times Newspaper Holdings. Pod správní rady těchto společností spadají například listy The Sun, The Times a The Sunday Times.

Kromě toho mediální magnát opustil rady několika amerických, australských a indických přidružených společností.

News International tvrdí, že jde o čistě administrativní kroky předcházející plánovanému rozdělení News Corporation na oddělení zábavy a vydavatelství. Firma koncem června oznámila vznik dvou samostatných divizí. Jedna z nich se bude věnovat zábavě a televiznímu vysílání, té druhé zůstane vydávání novin.

News Corporation se tímto krokem snaží ochránit výdělečnou televizní a filmovou sekci od tištěných médií, která poškodil skandál s odposlechy v bulvárním nedělníku News of the World.

Murdoch má být podle oficiálních informací v čele obou společností. Média nicméně spekulují o tom, že se News Corporation chystá své britské noviny prodat.

Aféra, při níž loni v létě vyšlo najevo, že novináři odposlouchávali tisíce telefonů celebrit, politiků i obětí trestných činů, vedla k zastavení vydávání News of the World. Murdochova syna Jamese stála místo ředitele News International i předsedy správní rady britské televizní společnosti BSkyB.

Skandál, během jehož vyšetřování policie zatkla více než 50 lidí, se projevil i na ziscích firmy. I když v prvním čtvrtletí tohoto roku příjmy vzrostly o dvě procenta na 8,4 miliardy dolarů (cca 175 mld. Kč), většinu ze zisku "vydělaly" kabelové stanice a showbyznys.

Lucie Sovová | MED | Foto: David Shankbone

Kurzy

Kurzovní lístek: 24.1.2022 Exchange s.r.o.

EUR 24,570 24,670
USD 21,730 21,870
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články