Videa a poznatky z hrátek s Wii na Invexu
zdroj: tisková zpráva

Videa a poznatky z hrátek s Wii na Invexu

12. 10. 2006 13:13 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Tato nová konzole si slovo „evoluce“ vzala opravdu k srdci - alespoň co se ovládání týká.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Možnost vyzkoušet si Nintendo Wii není na Invexu dostupná pro veřejnost, nýbrž pouze pro novináře a obchodní partnery. Byl to jeden z těch okamžiků, kdy jsem se radoval z výběru povolání :-) Jakým zážitkem hraní s Wii je, to jste si mohli přečíst v našich dojmech z Lipska nebo v úterní reportáži. Nyní vám nabízíme ještě videa z našeho testování této jedinečné konzole, jež si vzala slůvko „evoluce“ opravdu k srdci - alespoň co se ovládání týká. První video (7 MB, MPG) nahlíží na frenetickou sbírku lehce šílených miniher Warioware ovládané Josefem Kantorem, ředitelem Conquestu. Druhé video (18 MB, MPG) začíná jeho trpělivým výkladem, jak se vlastně ve Wii Sports ovládá bowling – načež se mi podařilo hned na první pokus shodit všechny virtuální kuželky :-)

Obrázek zdroj: tisková zpráva Během testování jsem konečně uvěřil v dostatečnou citlivost snímače. Správné držení basebalové pálky hra opravdu registrovala v reálném čase, tak jako každou nuanci v mém uchopení a nápřahu. Vysoká citlivost se ovšem později obrátila proti mně během míření s lukem v nové Zeldě, kdy mi dalo opravdu velkou práci přesně zamířit a trefit cíl – každé zatřesení ruky mě posunulo kousek mimo ideální trajektorii. Je zajímavé, že navzdory očividné citlivosti senzoru (i při velmi rychlých pohybech, jako je nahození míčku nebo odpal pálkou v baseballu) autoři hry Red Steel zrušili realtime podporu ovládání meče během šermířských soubojů – údajně kvůli nedostatečným reakcím senzoru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Při hraní Zeldy na mne nejvíce dolehla náročnost ovládání hry pohyby celýma rukama. Myslím, že víc jak půl hodiny nebo hodinu se to bez tréninku vydržet nedá. Což je zlo pro hráče jako já, kteří jsou zvyklí strávit s hrou třeba celou noc. Na druhou stranu, k Wii se bude prodávat také zcela běžný joypad - jako alternativa k tomu senzorovému, ale konkrétně Zelda ten alternativní nebude podporovat a navíc bude nejdražší (59 Euro) ve srovnání s first-party hrami (49 Euro). Pokud jde o další vlastnosti konzole, přijde mi poněkud líto, že Wii neumí vysílat obraz v HD normě, byť by to bylo jen nějaké rozmazání nebo zobrazení původní velikosti herní grafiky, ale roztáhlé do vyššího rozlišení.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nintendo Wii dorazí do zemí EU 9. prosince, s tituly Zelda a Wii Sports v čele. Příjemný šok pro mne obstarala informace od Josefa Kantora, že se v žádném případě neobávají nedostatku konzolí při uvedení na český trh – předběžný odhad okolo ceny činí 8.000,- Kč s DPH (ethernetový USB adaptér a RGB kabel budou stát 29 Euro). Jak jsme již psali, Nintendo má pro start ve světě již nyní připraveny 2 miliony kusů skladem a do prosince se předzásobí na nějakých 7 milionů (tolik se neprodalo Xboxů 360 dodnes). Takže pokud si chcete vyzkoušet novou generaci ovládání her, pak můžete bez obav začít střádat peníze na začátek prosince. Nepříjemnou zprávou je odklad řady her (Mario Galaxy, Mario Strikers Charged, Big Brain Wii, Metroid Prime 3, Big Brain Wii a Excite Truck) na začátek příštího roku.

zdroj: vlastní

martinzavrel

Nejnovější články