Servis 24 České spořitelny byl posílen o novou ochranu před hackery

- Banky autor: Redakce NašePeníze.cz

Česká spořitelna (ČS) spustila v srpnu nový bezpečnostní systém RSA Fraud Action Antiphishing & Antitrojan, který má zvýšit ochranu uživatelů internetového bankovnictví ČS před útoky hackerů.

Česká spořitelna zvýšila ochranu uživatelů internetového bankovnictví před útoky hackerů, Foto:NašePeníze.cz

Česká spořitelna zvýšila ochranu uživatelů internetového bankovnictví před útoky hackerů, Foto:NašePeníze.cz,zdroj: NašePeníze.cz

Systém vytvořený ve spolupráci se společností RSA Security rozšiřuje bezpečnostní opatření o monitorování nebezpečných webových serverů, blokuje podvodné e-maily a identifikuje nebezpečné viry v počítači klienta. Banka tak podnikla další ze série kroků proti počítačové kriminalitě.

"RSA systém společně s dalšími bezpečnostními prvky internetového bankovnictví účinně doplňuje škálu bezpečnostních opatření, která nám pomáhají chránit data a finanční prostředky našich klientů. Abychom však mohli eliminovat útoky hackerů na minimum, je důležitá i aktivita samotného klienta. Ten by se neměl do svého internetového bankovnictví přihlašovat z neznámých nebo veřejně dostupných počítačů a stahovat do svého počítače soubory z neznámých zdrojů. Zároveň je důležité, aby si pečlivě chránil své přihlašovací údaje a věnoval dostatečnou pozornost aktuálnímu antivirovému nastavení ve svém počítači," upozornil ředitel přímého bankovnictví České spořitelny David Lorenc.

 

Psali jsme dříve: Servis 24 - Internetové bankovnictví České spořitelny prošlo inovací

 

Bezpečnostní systém RSA se v boji proti kyberkriminalitě zaměřuje na prevenci útoků. Systém aktivně vyhledává potenciálně nebezpečné webové servery, které monitoruje a informace o nich pak odesílá do celosvětových databází. Díky tomu jsou klienti včas informováni a varováni před vstupem na tyto servery přímo ve svém internetovém prohlížeči, a to ještě předtím, než na ně hodlají vstoupit.

RSA bojuje i s podvodnými e-maily (tzv. phishing), které mají vzbudit dojem, že byly odeslány z e-mailové adresy České spořitelny, a vyzývají klienta k potvrzení svých osobních bankovních údajů. Bezpečnostní systém tyto e-maily sleduje a po jejich identifikaci je zasílá do databází poskytovatelům e-mailových schránek. Dochází tak k eliminaci doručení phishingových zpráv klientům banky.

Bezpečnostní systém umí také bojovat proti počítačovým virům, ke kterým se řadí trojské koně. Ty dokáže systém v počítači klienta rozpoznat ještě dříve, než si jich sám klient všimne. V tomto případě pak specialisté České spořitelny kontaktují klienta a odborně mu poradí, jak postupovat v odstranění viru a jak si změnit bezpečnostní údaje.

Nastavení internetového bankovnictví ČS odpovídá vysokým nárokům na bezpečnost a disponuje celou řadou dalších bezpečnostních prvků, jako je například přihlášení za pomoci klientského čísla a hesla (v případě prvního přihlášení nebo změny nastavení se používá ještě bezpečnostní kód), užití autorizační SMS k potvrzení aktivní transakce anebo užití přihlašovací SMS.

V současné době přímé bankovnictví České spořitelny Servis 24 a Business 24 aktivně využívá přes 1,3 milionu klientů, z toho 85 procent upřednostňuje právě internetové bankovnictví.

-Filip Sušanka, Mediafax

Tagy: ochrana bezpečnost hacker Česká spořitelna internetové bankovnictví SERVIS 24 internetbanking