NVIDIA může změnit trend v počítání fyziky
zdroj: tisková zpráva

NVIDIA může změnit trend v počítání fyziky

9. 10. 2006 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Jak už asi víte, v polovině listopadu 2006 se NVIDIA chystá uvést dvě nové grafické karty.

Má to být GeForce 8800 GTX a GeForce 8800 GTS. Obě budou založené na čipu G80 a podle nových zpráv má mít tento čip unifikovanou architekturu (podobně jako ATI R600). V praxi to bude znamenat, že se bude výrazně lišit od svých předchůdců a samozřejmě také od tradičního designu vycházejícího ještě ze staré OpenGL (a IrisGL) pipeline (od SGI). Není to úplně nový trend, protože něco podobného už tu kdysi bylo, ale později se na to zapomnělo, jelikož to prostě bylo... moc nové. A celá finta spočívá v tom, že už nebudou jednotlivé výpočetní jednotky v GPU určené speciálně na jednu konkrétní činnost, jako je zpracování textur, pixel shadery, vertex shadery a tak podobně, ale že budou umět úplně všechno.
No a odborníci tvrdí, že hlavní předností takového unifikovaného designu má být kromě výkonu a vysoké škálovatelnosti čipu také zatím blíže nespecifikovaná schopnost zpracovávat i jiná, než grafická data. Prostě bude snazší využít grafický čip, což je v podstatě jenom výkonný matematický procesor, i na jiné věci, než jenom na grafiku. A ještě více zajímavější je nové info týkající se "Quantum Effects" enginu, který má být příspěvkem NVIDIE pro výpočty fyziky ve hrách. Technologie "Quantum Effects" bude využívat shadery v G80 k fyzikálním kalkulacím, stejně jako shadery využívá třeba PureVideo ke zpracování videa. G80 má pracovat s API Havok FX a také DirectX Physics od Microsoftu. Jisté vodítko, že NVIDIA už dala dohromady nějakou fyzikální kartu pochází od jednoho z pracovníků ASUSu, který se v této souvislosti lehce prořekl při představování základní desky se třemi plnohodnotnými PCI-Express x16 sloty.

cappy

Nejnovější články