DOOM III datadisk a další Unreal Tournament?
zdroj: tisková zpráva

DOOM III datadisk a další Unreal Tournament?

17. 10. 2004 22:22 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Stalo se již nepsaným pravidlem, že pro nejúspěšnější tituly vznikají přídavné balíčky, aby o něco prodloužily zábavu v přidaných misích a zároveň umožnily tvůrcům vyždímat další peníze ze slavné herní série.

Nyní se zdá, že tento osud potká dle očekávání i největší hit letošního roku, hororovou sci-fi akci DOOM III. Alespoň to tvrdí prosincové číslo amerického časopisu Computer Gaming World, podle nějž John Carmack a jiní lidé z id Software prý v interview potvrdili, že oficiální datadisk pro DOOM III je už na cestě. To je však vše, co se o něm zatím ví, a nad jeho obsahem nebo příběhem se dá pouze spekulovat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva My bychom si tipnuli, že id Software jako tradičně svěřili vývoj přídavku nějaké spřízněné externí firmě, aby je nezdržoval od jejich budoucího velkého projektu. Ideálním kandidátem by mohli být takoví Gray Matter Interactive, tvůrci Return to Castle Wolfenstein a Call of Duty: United Offensive, kteří momentálně nemají nic ohlášeného, a mají velké zkušenosti se singleplayerovými FPS či úzkou spoluprací s id. Teoreticky připadá v úvahu také rozšíření multiplayerové části hry o rozmanitější módy a větší počet hráčů v rozlehlejších venkovních lokacích (jako v Quake 3: Team Arena), ale na to asi ještě v současnosti nejsou dostatečně výkonné počítače. Tak jak tak, termín vydání datadisku můžeme odhadovat na první polovinu roku 2005 (rychleji ho nestihnou), aby autoři nelezli do zelí Quakovi IV slíbenému na příští Vánoce od stejného vydavatele. Mimochodem, k dispozici je DOOM III SDK (editační nástroje), patch 1.1 (18 MB) a pro něj upravená verze češtiny (1,4 MB) od Mondyho.

Ze stejného soudku "jedna paní povídala" pochází i jiný střípek, který rovněž není ničím extrémně překvapivým. Angel Munoz, dobrý známý šéfů Epicu, totiž nechtěně v diskusním fóru prozradil, že je v přípravě další díl oblíbené síťové střílečky Unreal Tournament. O jejím ročníku 2004 se kdysi hovořilo jako o posledním, ale to byl zřejmě jen marketingový tah. Výše jmenovaný člověk z CPL takto argumentoval, proč si pro multiplayerové turnaje raději vybrali konkurenční Painkiller - protože prý příští Unreal Tournament (pravděpodobně na Unreal Enginu 3.0?) nebude venku do konce roku 2005, nýbrž až později, a nezanedbatelnou roli také měla změna vydavatele celé série z Atari na Midway.

jd

Nejnovější články