Škodovka letos prodá rekordní počet aut ve své historii

- Firmy autor: Redakce NašePeníze.cz

Rekordní prodeje nových automobilů i rozšíření modelové nabídky. Společnost Škoda Auto se za rokem 2011 může ohlížet s uspokojením.

Škoda Auto přišla i s novými modely. V listopadu uvedla na trh městský vůz Citigo. Pro uživatelsky méně náročné trhy začala vyrábět model Rapid. Foto:Škoda Auto

Škoda Auto přišla i s novými modely. V listopadu uvedla na trh městský vůz Citigo. Pro uživatelsky méně náročné trhy začala vyrábět model Rapid. Foto:Škoda Auto,zdroj: NašePeníze.cz

Škoda Auto v roce 2011 prodávala rekordní počty vozidel. V meziročním srovnání podle statistik prodej vzrostl o 16 procent. Za jedenáct měsíců letošního roku firma prodala víc aut než za celý loňský rok. Poprvé překonala hranici osmi set tisíc prodaných automobilů ročně.

"Škoda v letošním roce prodá víc aut než kdykoliv předtím," řekl Jürgen Sandmann z představenstva Škoda Auto v polovině prosince. "Škoda je na dobré cestě k tomu, aby do roku 2018 zvýšila prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů."

Do konce listopadu 2011 Škoda Auto celosvětově prodala 816 000 automobilů. Za celý loňský rok si přitom její vozy pořídilo 762 600 vozů.

Na českém trhu Škoda prodala o téměř jedenáct procent víc vozů než ve stejném období roku 2010, na středoevropských a východních trzích je tento růst ještě výraznější. Například ve Finsku se za prvních jedenáct měsíců letošního roku prodalo o 30,8 procenta víc vozů Škoda než za stejné období loňska. Listopadový prodej škodovek v Rakousku se oproti stejnému měsíci roku 2010 zvýšil o pětasedmdesát procent.

Nejprodávanějším modelem Škody v listopadu 2011 zůstává Octavia s 32 800 prodanými vozy, nejvyšší nárůst prodeje v porovnání s listopadem 2010 zaznamenal model Yetti, kterého se prodalo skoro o čtyřiačtyřicet procent víc.

Škoda Auto přišla i s novými modely. V listopadu uvedla na trh městský vůz Citigo. Pro uživatelsky méně náročné trhy začala vyrábět model Rapid. Ten používá tradiční název škodováckých kupé, jedná se ale o jednoduchý automobil nižší střední třídy.

 

-Ondrej Fér | MED