Škodovky budou od května bez rezervy

10. 4. 2009 – 18:18 | Auto-moto | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Škodovky budou od května bez rezervy
Foto: Škoda auto | zdroj: NašePeníze.cz

Poslední týden v letošním květnu zahajuje mladoboleslavská Škoda výrobu automobilů v provedení modelového roku 2010. Hlavním rozdílem oproti současným vozům bude absence rezervního kola, které nahradí set na nouzovou opravu pneumatiky.






- Firmy vyrábějící nábytek chtějí šrotovné 15 tis. korun
- Nejobdivovanější firma v ČR je Škoda auto
- Letní pneumatiky: Jak správně vybrat a co máte vědět?
- Lidé se v roce 2008 vraceli k levnějším ojetým automobilům
- Odpočet DPH u aut pro podnikatele byl schválen
- Výroba aut v Česku: Škodovka opět nabírá dech

„Tuto změnu nám umožňují nové předpisy,“ uvedl Evžen Krauskopf, pracovník tiskového oddělení Škody Auto. K obdobnému řešení podle jeho slov přistoupila či právě přistupuje také řada jiných evropských výrobců. Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise oxidu uhličitého. „Pneumatiky jsou navíc dnes již tak kvalitní, že k jejich defektu dochází jen naprosto výjimečně,“ doplnil Evžen Krauskopf.

Pokud by na pneumatice vznikl tak velký otvor, že by jej nešlo odstranit za pomoci nouzové opravářské soupravy, bude se na nutnou výměnu vztahovat takzvaná záruky mobility. V praxi to znamená, že demontáž a montáž kola provede na místě posádka přivolaného servisního vozidla. Ostatně mnozí motoristé už v současné době kolo s prasklou pneumatikou sami nevyměňují. K výměně si mobilním telefonem přivolají asistenční službu. A to buď proto, že s heverem neumějí pracovat, nebo se nechtějí zašpinit, případně mají oprávněný strach vyměňovat kolo na silnici v místě, kde je hustý provoz.

Více motorů vyráběných v ČR


Další změny, které přinese nový modelový rok, budou podle zdrojů ze Škody spíše symbolické a téměř neviditelné. Půjde například o drobné úpravy prvků v interiéru některých modelů. Škoda totiž v současné době připravuje především rozjezd sériové výroby automobilu Yeti. Na přelomu roku pak má přijít vůz Škoda Superb Combi.

Pro příští rok chystá Škoda zejména rozsáhlou modernizaci vozů typu Fabia. Podle zjištění týdeníku Profit půjde hlavně o novou nabídku motorů. Vedlejším efektem těchto technických úprav bude, že se v modelové řadě Fabia zvýší podíl agregátů vyráběných v České republice.

Například z Německa dovážený benzinový motor o objemu válců 1,4 litru bude nahrazen přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSI, který v Mladé Boleslavi nabíhá do výroby už letos v květnu (nejprve pro vozy Škoda Yeti, VW Polo a VW Golf). Nejsilnější benzinový motor o objemu 1,6 litru by měl být v budoucnu vystřídán přeplňovaným agregátem 1,4 TSI. Dílčí modernizací zároveň projdou oba mladoboleslavské benzinové tříválce 1,2 HTP. Cílem chystaných změn jsou v tomto případě nižší emise, úspora paliva a příjemnější zvuk




Více na Profit.cz

Kurzy

Kurzovní lístek: 28.3.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,200 25,320
USD 23,380 23,560
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články