Zakladatel Atari předpovídá selhání Playstation 3
zdroj: tisková zpráva

Zakladatel Atari předpovídá selhání Playstation 3

10. 11. 2006 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Jméno Nolan Bushnell vám asi nic neřekne.

Nebo alespoň těm mladším z vás rozhodně ne. Ale tohle jméno patří jednomu ze zakladatelů ATARI, tvůrci Ponga a otci celého videoherního průmyslu. Nolan Bushnell je člověk, který je uveden ve videoherní síni slávy a který v minulosti vymyslel spoustu věcí týkající se her a hraní vůbec. Kdysi pro něj krátce pracovali dva Stevové. Steve Jobs a Steve Wozniak, zakladatelé Apple Computer. Ale to je jiná kapitola. Každopádně Bushnell se věnoval i jiným činnostem. Dal třeba dohromady síť restaurací pro děti nazvanou Chuck E. Cheese's, vyšperkovanou o počítačové hry, arkády (tehdy 2D plošinovky, skákačky, chodičky), a taky o hračky, jako jsou malé vláčky, animatronické postavičky, prolézačky, různá šplhadla, překážkové dráhy, roury a obrovské skluzavky. Prostě síť hračkářství a pizzerií pro nejmenší.
Bushnellova kariéra je stejně zajímavá jako jeho názory. Občas i proto, že říká věci tak, jak je právě cítí a nedělá si problémy s jejich kontroverzností. V posledním rozhovoru pro RedHerring došlo i na dění okolo next-gen konzolí. Novinář se vyptával: "Co si myslíš o strategii Sony s Playstation 3?" Odpověď byla nečekaně tvrdá: "Myslím, že Sony se sama střelila do nohy - je tu velká pravděpodobnost, že v tomto směru neuspějí. Cenová hladina je asi neudržitelná. Po léta byla Sony z pohledu vývojářů velice obtížnou společností na to, aby se s ní smířili. Sony by se mohla zbavit arogance a vrtošivosti, když mají zajištěné zázemí. Z historického hlediska měli vždycky příšerné vývojářské nástroje. Porovnej to s nástroji pro Xbox 360.... first-party developer by byl idiot, kdyby vyvíjel jenom pro Sony a ne pro Xbox 360. Lidé nekoupí hardware, koupí software (protože chtějí hry, software)."

Novinář se ale nedal a okamžitě kontroval: "Ale co říct o úspěchu Sony s Playstation? A později s Playstation 2? Vždyť oni prodali více než 100 milionů kusů od každého systému!" A Bushnell zase returnoval: "Nebylo to nic brilantního, co udělali. S Playstation a Playstation 2 bylo načasování tím, co hrálo roli. Měli správnou cenu ve správný čas a stali se téměř nezaviněnými vítězi (odsouzeni k úspěchu). Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby za rok ode dneška měli stále problém prodat 1 milion kusů (nebo tak), za tu cenu, kterou Sony hodlá fakturovat. Myslím, že tady ve Spojených státech se počet prvotních příjemců pohybuje maximálně okolo nějakých 300 000 lidí".

Jedna bezvýznamná poznámka pod čarou a pointa příběhu: Všechny popsané chyby, které jsou v tomto případě adresovány Sony, jako je nedostatečná podpora vývojářských nástrojů, vysoká cena konzole, vysoké sebevědomí ve vztahu ke konkurenci a další, absolvoval Nolan Bushnell o nespočet let dřívě a to v barvách ATARI - často i několikrát po sobě. V dobrém i ve zlém, ATARI je stále pojmem.

zdroj: RedHerring

cappy

Nejnovější články