Sportovní svazy chtějí peníze z reklamních příjmů České televize

- Firmy autor: Redakce NašePeníze.cz

Výpadek stamilionových příjmů, které sportovním svazům v minulých letech posílala společnost Sazka, by v budoucnu mohl kompenzovat příjem z reklamy na ČT.

Sportovní svazy sdružené v ČSTV dostanou příští rok až 270 milionů korun ze státního rozpočtu, Foto:

Sportovní svazy sdružené v ČSTV dostanou příští rok až 270 milionů korun ze státního rozpočtu, Foto: , zdroj: NašePeníze.cz

Agentuře Mediafax to v pondělí řekl předseda Českého svazu tělesné výchovy (ČSTV) Pavel Kořan.

"Existuje možnost, o které jsme se bavili s generálním ředitelem České televize (ČT) Jiřím Janečkem, že by po skončení digitalizace šly příjmy z televizní reklamy ve veřejnoprávní televizi sportovcům. Zatím je to ale spíš jen prvotní myšlenka, která nyní není na pořadu dne," prozradil Mediafaxu Kořan.

 

TIP: Paroubek chce, aby velké firmy povinně financovaly sport

 

Sportovní svazy, které jsou hlavními akcionáři sázkové společnosti Sazka, nemohou kvůli vysokým dluhům této společnosti počítat s tím, že by od ní dostávali nějaké peníze, jako tomu bylo v minulosti. Na pondělní mimořádné tiskové konferenci Sazky to naznačil i její generální ředitel Aleš Hušák. "Naprosto primární je, aby byli uspokojeni naši věřitelé. V nejbližších dnech a týdnech se proto vůbec nemůžeme bavit o tom, zda a kolik peněz dostanou akcionáři," prohlásil Hušák.

Podle Kořana v příštím roce dostanou sportovní svazy sdružené v ČSTV až 270 milionů korun ze státního rozpočtu. Podstatně hůře na tom ale budou tělovýchovné jednoty a sportovní svazy, pro ty peníze nebudou. "Jednáme proto nyní s ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a určité možnosti financování pro příští rok se rýsují," naznačil Kořan.

Ať jednání dopadnou jakkoliv, budou muset sportovci výrazně šetřit. "Budeme muset více vytěžit majetek, který máme. Možný je také prodej toho, který nepotřebujeme," řekl agentuře Mediafax Kořan. Jako první na řadu by mohlo přijít sportovní centrum v Brandýsu nad Labem. To je totiž trvale ve ztrátě, od prvního ledna ho proto ČSTV zcela uzavře.

-Filip Sušanka,MED

Tagy: Česká televize reklama sázka televize Český svaz tělesné výchovy