Stáčení tachometrů u aut má své rekordmany. O kolik se stáčí?

- Auto-moto autor: Redakce NašePeníze.cz

ÚAMK se dlouhodobě zasazuje za to, aby byly přijaty všechny reálné kroky zamezující stáčení kilometrů u ojetých vozů, a tím vědomému okrádání kupujících. Proto je na místě znovu poukazovat na nejkřiklavější případy.

zdroj: freeimages.com

Takový příklad odhalila nedávno společnost Cebia, když zjistila, že Citroën Jumper, rok výroby 2007, VIN: VF7YDDMFC11117725, měl stočené kilometry z 663 500 km (stav z května 2011), na 145 000 km (další stav z listopadu 2011). Tedy o 518 500 km.

Dosud „titul“ nejvíce stočený tachometr držel VW Passat, který měl původně 750 000 a byl nezákonně upraven na 250 000 km, tedy přišel zásahem podvodníků o půl milionu najetých kilometrů.

O tom, že se podvodníci neobtěžují vůbec se zajímat o reálně možný stav vozidla, dokládá ojeté BMW, které mělo reálně 431 000 km, ale podvodník mu jednoduše „umazal poslední nulu“. Stočil ho o 387 900 k na stav 43 100 km. Tak byl vůz podvodně omlazen a byl prodáván jako velmi zánovní. Tím se zásadně zvýšila jeho cena a zákazník byl okraden.

Třetím stočeným „rekordmanem“ je BMW řady 7 z roku 2008, které bylo nabízeno se tachometru 229 215 km a přitom před rokem mělo najeto 690 000 km. Bylo stočeno tedy minimálně o 460 000 km.

Podle zkušeností společnosti Cebia, která uvedené případy zjistila, jsou běžně vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů, což zákazníky připraví řádově o desítky tisíc korun. To ale nejsou jediné výdaje navíc. Další tvoří prostředky, které vydá nový majitel značně ojetého vozu. Mnohem dříve totiž bude vyžadovat jak opravy, tak výměnu oleje a dalších kapalin, nebo náhradu značně opotřebovaných dílů, jako je výfuk a další. Zkrátka přes všechny „úsměvné“ příběhy o půl milionu kilometrů stočených vozech jde o jasné poškozování zákazníků, kterému je podle odborníků ÚAMK možné a nutné udělat i v ČR přítrž.

Tagy: auto ojetá auta Stočení tachometru najeto

Zdroje: ÚAMK