Nástupce System Shocku se jmenuje Bioshock
zdroj: tisková zpráva

Nástupce System Shocku se jmenuje Bioshock

9. 10. 2004 16:16 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Už nějaké dva roky, možná déle, se spekuluje, zda náhodou studio Irrational Games nepracuje na dalším pokračování úspěšné sci-fi akce s prvky RPG - System Shock.

Přede dvěma dny přilil do ohně trochu oleje magazín GameSpot, když prohlásil, že brzy dojde k oznámení nového titulu, který se rozhodně bude líbit právě příznivcům System Shock 2. V noci na dnešek k takovému oznámení skutečně došlo (viz GameSpot). Nicméně, System Shock 3 se nekoná. Přesto není třeba zoufat...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Společnost Irrational Games totiž už tři roky pracuje na hře, která se ponese v duchu série System Shock, ale není jejím pokračováním, ani s ní nemá v tomto ohledu žádnou jinou souvztažnost. Jmenuje se Bioshock a zatímco System Shock 2 byla označována za konvergenci technologie a komerce, nové dílo má být sblížením se technologie a biologického života, resp. genetiky. Tak to alespoň uvádí Ken Levine z Irrational Games. Základ hry tvoří Vengeance engine, silně modifikovaná verze Unreal technologie (použitá v jejich právě vydané Tribes: Vengeance).

Bioshock ponese známky hororu. Vše, co uvidíte nebo co se vám stane, bude ovlivněno vašimi rozhodnutími. Děj hry se odehrává v tajemné genetické laboratoři. celý tento komplex, který je pravděpodobně pozůstatkem 2. světové války, bude přímo "vystlán" těly. Proč? To nikdo neví. Ani vy. V každém případě se zde stalo něco, co donutilo kohokoliv, kdo zde původně byl, odejít. Na začátku 21. století jej začaly využívat různé tajné korporace, aby zde prováděly své biotechnologické experimenty.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Hra je pojata z first-person perspektivy. Jak zjistíte, ono tajemné místo obývají tři základní typy bytostí (droni, predátoři, vojáci), které někdy dříve nejspíš byly lidmi. Irrational Games se snaží tyto kreatury vybavit něčím, co nazývají "AI ecology", což má být v podstatě instinktivní chování, ne skriptované. Každý z těchto typů bude mít něco jako základní motivaci inspirovanou mj. i pořady o divoké přírodě, o zvířatech a hmyzu majících nějaké typické, biologicky intuitivní, přesto nelidské chování. Např. droni se budou denně potloukat po okolí a hledat těla, která sežerou, stráví a maso zpracují v recyklovatelný genetický materiál. S tím, co nasbírají se pak vrací do komlexu.

Vojáci byli stvořeni pro obranu dronů a toho, co produkují, zatímco predátoři naopak. Genetický materiál, který droni poskytují, je velmi důležitý. Může to být třeba "plasmid", neboli DNA implantát, který vstříknete do svého těla a vylepšíte některé své schopnosti (odolnost vůči tlaku, vysoké teplotě, aj.), apod. Počet slotů pro plasmidy však budete mít omezen. Když se navíc k něčemu takovému budete chtít dostat, budete muset dávat pozor jak na vojáky-obranáře, tak na hladové predátory. Právě proto budete vybaveni také nejrůznějšími zbraněmi. Bude jich pět základních typů. Vlastně od každé z nich získáte prototyp, který postupně ve hře různými upgrady "dotvoříte", což ovšem bude vyžadovat i určité strategické myšlení.

zdroj: GameSpot

korgull

Nejnovější články