Televizní reklama ovlivňuje stravu dětí

31. 10. 2007 – 10:37 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Televizní reklama ovlivňuje stravu dětí
Placeholder | zdroj: tisková zpráva

Na celém světě je zhruba 22 miliónů obézních dětí, což představuje více než 30 % celosvětové dětské populace. Popravdě řečeno, první věta by měla být v minulém čase – uvedená čísla se sice vztahují k roku 2006, ovšem počet dětí s nadváhou každoročně naroste o 1,2 milionů.

Jakkoli jsou tyto hodnoty alarmující a jakkoli se rodiče snaží již odmalička vést své potomky ke zdravému způsobu sstravování, televizní reklamy na vysoce kalorické potraviny nepřestávají útočit především na ty nejmenší. Lze říci, že čtvrtina všech reklam vysílaných v čase, kdy se na televizi dívá nejvíce dětí, se týká nezdravých potravin jako sušenky, čokoládové tyčinky, sladké nápoje apod. Evropské spotřebitelské organizace fungující pod záštitou BEUC (Asociace evropských spotřebitelů) mapují tento fenomén v jednotlivých zemích a nepřestávají varovat, že pro úspěšný boj je nezbytné mimo jiné odstranit nevhodné reklamy. Některé instituce skutečně začínají v této oblasti podnikat určité kroky. Loni v listopadu podepsalo 53 evropských ministrů Evropskou chartu proti obezitě, jejímž cílem je podnítit členské země k tomu, aby se snažily omezit reklamy na potraviny s vysokým energetických obsahem, a to především jsou-li zaměřené na dětské spotřebitele. O měsíc později pak Evropský parlament schválil vydání směrnice nazvané „Televize bez hranic“, která se týká pravidel televizního vysílání a která by mohla znamenat novou možnost, jak prosadit další opatření ohledně televizních reklam. Na závěr snad jen něco ze statistik – primát v počtu dětí s nadváhu drží Itálie, v České republice se s obezitou potýká zhruba deset procent dětí. --- Zdroj: SOS, Altroconsumo ---

Kurzy

Kurzovní lístek: 25.4.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,220 25,340
USD 23,520 23,700
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články