Test zimních pneumatik 2012: Některé jsou opět nebezpečné!

27. 9. 2012 – 10:28 | Auto-moto | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Test zimních pneumatik 2012: Některé jsou opět nebezpečné!
Na základě aktuálního testu pneumatik lze s jistotou doporučit pouze osm sad. Naopak tři zcela propadly, na vině byla zejména nedostatečná ovladatelnost při řízení a brzdění. Foto:SXC | zdroj: NašePeníze.cz

Časopis dTest otestoval zimní pneumatiky a přinesl výsledky 31 modelů o rozměrech 165/70 R14 a 205/55 R16. Na základě aktuálního testu pneumatik lze s jistotou doporučit pouze osm sad. Naopak tři zcela propadly, na vině byla zejména nedostatečná ovladatelnost při řízení a brzdění.

Řidiči již vědí, že používání zimních pneumatik je nejen povinné, ale také výhodné. Test pneumatik opět ukázal, že kvalita nových modelů se dramaticky liší. Za stejnou cenu lze pořídit slušné gumy, ale i nekvalitní brak. Výrazně se podle testu liší také opotřebení pneumatik.

TIP: Levné povinné ručení se brzy stane minulostí

Vyvážených výsledků dosáhlo v testu celkem osm modelů. Mezi pneumatikami menších rozměrů dopadly nejlépe Michelin Alpin A4, a to díky nejlepším jízdním vlastnostem na mokré vozovce a také velmi dlouhé životnosti. Druhé v testu skončily Continental ContiWinterContact TS800, které dopadly nejlépe na sněhu.

Test zimních pneumatik 2012 opět nedoporučuje některé pneu

Redaktor časopisu dTest Beneš varuje: „Nelze doporučit čínský výrobek Effiplus Epluto I, který má velmi špatné jízdní vlastnosti na mokru, a také novinku od ukrajinského výrobce, model Premiorri ViaMaggiore. Ten nezvládl jízdu dokonce ani na suché vozovce.“

Test zimních pneumatik 2012 Z 16palcových pneumatik, které jsou vhodné pro vozy nižší střední a střední třídy, dopadly nejlépe ContiWinterContact TS850. Mají dobré jízdní vlastnosti za všech podmínek a na sněhu i náledí dostaly nejvyšší hodnocení. Václav Beneš dodává: „Naopak zcela propadl model Everest 1 německé značky Syron. Neobstál v testu ovladatelnosti a měl dlouhou brzdnou dráhu na mokré vozovce.“

Novinkou letošního roku je nařízení Evropské unie, podle kterého budou muset být od listopadu pneumatiky označeny speciálním štítkem s informacemi pro kupující. Beneš upřesňuje: „Na štítku najdou zákazníci údaj o valivém odporu, přilnavosti na mokru a hlučnosti. Rozhodující pro výsledek je přitom použitá směs. Tvrdší pneumatiky napomáhají snížení spotřeby paliva, ale na druhou stranu budou mít delší brzdnou dráhu. U měkčí směsi tomu bude naopak.“

Test pneu a spotřeba paliva

Povinné označování pneumatik štítky nabude účinnosti 1. listopadu 2012 a platí pro pneumatiky vyrobené po 1. červenci 2012. Zimní pneumatiky prodávané v letošní sezóně tedy označeny být nemusí, neboť byly ve valné většině vyrobeny před tímto datem. Štítek obsahuje údaje o vlivu pneumatiky na spotřebu paliva (přesněji pouze o jejím valivém odporu), o přilnavosti na mokru a hlučnosti (pouze vnější). Toto označování má zajistit splnění minimálních požadavků na bezpečnost provozu a vliv na životní prostředí.

V letošním testu byl vliv pneumatik na spotřebu paliva zanedbatelný. Nejvyšší rozdíly mezi nejlepší a nejhorší pneumatikou činil pouhé 4 % (s přesností měření 1 %), což je přibližně 1 litr paliva na tisíc kilometrů. Z toho je zjevné, že reklamu výrobců slibující výrazné snížení spotřeby s použitím právě jejich výrobku nemusíte brát až tak úplně vážně.

 

Pramen: dTest

Kompletní test zimních pneumatik je k dispozici do 2. října 2012 zdarma na www.dtest.cz/pneumatiky


 

Kurzy

Kurzovní lístek: 20.9.2021 Exchange s.r.o.

EUR 25,390 25,490
USD 21,710 21,850
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články