Třetina firem hodlá v druhé půlce roku obměnit vozový park

- Firmy autor: Redakce NašePeníze.cz

V české republice představují firemní zákazníci pro prodejce automobilů v kategoriích M1 a N1 celkem 70% veškerých příjmů a jejich nákupní chování a apetit jsou tedy pro prodejce automobilů zcela zásadní. Vyplývá to z výzkumu provedeného společností Incoma GfK.

Škoda octavia, Foto: Škoda auto

Škoda octavia, Foto: Škoda auto,zdroj: NašePeníze.cz


Údaje o registraci automobilů nejsou v letošním roce tak přesným ukazatelem vývoje odvětví, neboť jsou ovlivňovány řadou událostí, způsobujících prudké výkyvy, ať už se jedná o šrotovné nebo čekání na možnosti odpočtu DPH.

- Služební automobil k soukromému využití, jaký je nový zákon?
-
Prodej nových aut v ČR v pololetí klesl o 12,4 pct
-
Odpočet DPH u osobních automobilů zvýšil zájem o auta až trojnásobně!

Podle aktuálního přehledu české fleetové scény, provedeného společností Incoma GfK v červnu a červenci roku 2009, vypadá situace pro prodejce velmi nadějně. Řada firem totiž v první části roku ohledně nákupů či obnovy parků váhala s ohledem na nejistou situaci v ekonomice a čekala na možnost odpočtu DPH. Výhled do druhé poloviny roku se jeví příznivě: třetina firem hodlá pokračovat ve standardní obměně vozových parků, což je hodnota srovnatelná s „předkrizovými“ lety. 13% firem dokonce hodlá vozové parky rozšiřovat, a je jich dvakrát více než těch, které plánují autoparky redukovat.

Největší zastoupení v obou skupinách mají velké firmy – je mezi nimi nejvíce těch, které parky rozšiřují, jakož i těch, které je zmenšují nebo budou zmenšovat. Vcelku dle očekávání je největší pesimismus v realitních a průmyslových oborech, naopak tahouny prodejů by měly být firmy z oblasti utilit, zdravotnictví, telekomunikací a informačních technologií.

Firmy, Auto, DPH

Tagy: půjčka peníze finance rozpočet pojištění hotovost úvěr tiskové zprávy