Prostřednictvím společnosti Twentieth Century Fox se na vývoji herního projektu, jehož se brzy dočkáme ve verzích pro PS2, Xbox a PC, zabývá i sám autor původní novely. Alespoň tak nějak to uvedli sami tvůrci ze StormFront Studios ve svém rozhovoru pro Worthplaying.
Eragon prostě vzniká pod licencí, což znamená, že musí držet jakous takous již načrtnutou linii. Jeden z vývojářů prohlásil, že to ale v případě této hry není žádný problém. Příběh je nastaven tak, jako by předem počítal s tímto druhem zpracování. Jeho hlavním hrdinou je mladík, farmářský synek, jenž se učí magii, používá meč a navíc má po ruce draka, který plive oheň a létá. S tím se dá ve hře hodně pracovat. Nicméně, zajistit schopné ovládání pohybu postavičky při soubojích a létání draka je něco, co už tak snadno realizovat nejde. Každá z těchto věcí vyžaduje zvláštní mechanismus.
V každém případě vývojáři slibují hodně zábavy okořeněné akcí. Těšit se můžete na drobné špionážní aktivity, řešení puzzlů a samozřejmě i na bojování, což už bylo naznačeno výše. Nejdříve se naučíte manipulovat s mečem a používat různé chvaty, načež se k tomu později přidá i magie. Způsob, jakým bude váš hrdina bojovat, prý bude elegantní a chytrý. Něco málo jste se o tom, jak se tato hra jeví, mohli dozvědět z dojmů z výstavy GC 2006 v Lipsku. Podle magazínu Hooked Gamers vypadá herní prostředí velmi realisticky. Grafici si prý vyhráli s detaily, takže ani stromy zde nenajdete dva stejné. Animace se zdají být plynulé a modely postav pěkné, nicméně tváře postaviček prý působí trochu směšně.
Co se týče výše naťuknutých systémů ovládání, jednoho pro boj s mečem a řešení puzzlů, druhého pro let s drakem, boj v oblacích, chrlení ohně, atd., to se prý tvůrcům povedlo zpracovat velmi neotřele. Pro zkušenější hráče tvůrci vymysleli systém komb, který když využijete a pečlivě naplánujete své chvaty, dokážete nepřátelům pěkně zamotat hlavu. Navíc, v průběhu hry se vám budou odhalovat různé nové kombinace. Pokud jde o kouzla, ta vám poslouží i k vylepšování zbraní. Jinak nemyslete si, že celé dobrodružství zastane váš hrdina úplně sám. Po celou dobu jej budou doprovázet nějací společníci, každý bude svou vlastní osobností, kteří budou rovněž schopni kouzlit, a jejichž příběhy se vám postupem času otevřou jako kniha.