Zaostřeno na Neverwinter Nights 2
zdroj: tisková zpráva

Zaostřeno na Neverwinter Nights 2

15. 11. 2005 10:10 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Feargus Urquhart ze studia Obsidian určitě ví, o čem mluví.

Je to člověk s mnohaletými zkušenostmi (mj. KotOR, Fallout 2, Planetscape: Torment) a asi i proto nyní pracuje na novém pokračování úspěšné RPG z roku 2002 - Neverwinter Nights. A o čem že mluví? Například o tom, že Quake II podle něj byla skutečně hodně úspěšnou hrou. Základní myšlenkou ohledně NWN 2 proto bylo vytvořit takovou RPG, která by byla stejně přístupná modifikacím a rozšiřování, jako byla právě Quake II. Ne, nelekejte se, NWN 2 se nebude snažit přebírat prvky Q2. Tvůrci samozřejmě vychází ze skvělých základů položených společností BioWare v prvním díle NWN, ale zároveň mají v úmyslu z nového titulu vyždímat maximum, aby hráčům nabídli po všech stránkách to nejlepší. ještě na to mají času dost. S vydáním se počítá až v průběhu příštího roku.

NWN 2 je postavena na novém enginu, díky němuž je grafický rozdíl mezi oběma díly více než markantní. A jelikož to je něco, čím se Obsidian už nyní nemusí více zabývat, zbývá mu více času přímo na hru a její hratelnost jako takovou. Největší vylepšení prý zaregistrujete v singleplayerové kampani, kde se tvůrci snaží uplatnit některé z prvků, jež jste mohli spatřit v jejich Knights of the Old Republic. Její děj se bude odehrávat opět uvnitř a v blízkém okolí města Neverwinter, jež se pokouší vzpamatovat z obléhání a bitev, které utrpělo. Hráč si prý vytvoří úplně novou postavičku. Obsidian lpí na tom, aby byl příběh (jeho podrobnosti jsou zatím stále utajeny) co možná nejvíce věrohodný, takže to bude především o osobním růstu hlavního hrdiny, jeho zodpovědnosti a všech možných dobrodružstvích a neštěstích, jež ho potkala na cestě, než že vlezete za brány města a váš další osud určí král svými úkoly.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hrdina (resp. hlavní postavička, jejíž hrdinskost budete muset prokázat), původem z vesnice v močálech v oblasti západního přístavu, bude tentokrát moci mít hned tři společníky rpo boj s něpřáteli (počítá se s 80 typy monster všeho druhu). Každý z nich bude mít vlastní důvod, proč je s vámi, vycházející z jeho minulosti. Váš výběr těchto kolegů na druhou stranu zase ovlivní, co vás na cestě potká. Budete je moci přímo ovládat a manipulovat s věcmi v jejich inventáři, což v původní hře nešlo. A podobně jako to bylo v KotOR 2, bude mít váš hrdina i v NWN 2 na své společníky nějaký vliv podle toho, co jim řekne. Systém konverzací byl pro lepší efekt upraven, takže nyní působí filmově (úhly kamer, přiblížení k tváři mluvčího, apod.).

Ale nyní se vraťme zpět k našemu úvodu. Ona souvztažnost s hrou Quake 2 se týká s nástroji pro vytváření hráčských modifikací, jež byly součástí i NWN, ale nyní mají být přivedeny k dokonalosti. Jde o velmi komplexní záležitost (mnoho funkcí bylo dodáno na žádost hráčů), takže se asi nedá předpokládat, že by se s novými nástroji byl schopen naučit i ten nejméně zkušený jedinec. Přesto pro to tvůrci chtějí udělat maximum a zahrnout třeba i názorné filmečky, které by osvětlovali práci alespoň se základními funkcemi editoru. Zajímá-li vás, zda půjde použít vaše mody pro NWN i v NWN 2, asi vás potěší skutečnost, že se skriptovací jazyk nezměnil, takže přenos dat a statistik postaviček bude snadný. Háček tu nicméně jeden je. Starý mod bude třeba v editoru upravit, aby pobral novou grafiku.

Samozřejmě nesmíme zapomenout ani na multiplayer. I v něm vás čeká spousta vylepšení. Inspiraci prý tvůrci hledají v jiných populárních RPG hrách. Pravděpodobně zde bude opět podpora 64 hráčů, ale možná i více. Na podrobnosti si ještě budeme muset asi počkat. Update 22:00 - objevila se sada dalších oficiálních screenshotů plus některé ty dřívější v lepší kvalitě.
zdroj: Gamespot, Gamespy, IGN, WP

korgull

Nejnovější články