Vánoce začnou v obchodech už za týden

26. 9. 2010 – 22:40 | Životní styl | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Vánoce začnou v obchodech už za týden
Nejméně nakupují před Vánocemi na internetu obyvatelé Zlínského kraje, Foto:SXC | zdroj: NašePeníze.cz

Čeští obchodníci začnou s vánoční kampaní už začátkem října, vánočními hity podle nich budou 3D televize, hračky, kosmetika či vybavení pro sport a volný čas. Vyplývá to z odpovědí zástupců maloobchodních řetězců oslovených agenturou Mediafax.

Zatímco supermarkety Albert zahájí vánoční kampaň na přelomu října a listopadu, řetězec Billa začne s kampaní už 6. října vydáním vánočního katalogu s nabídkou elektroniky, vybavením do kuchyně, dětským zbožím, hračkami a dárkovými kazetami s alkoholem a kosmetikou.

„O Vánocích zaznamenáváme každoročně zvýšený zájem o cukrovinky a čerstvé potraviny určené na vánoční stůl. Tradičně velký zájem je také o speciální vánoční dárkové zboží,“ uvedla pro agenturu Mediafax Gabriela Bechyňská, mediální zástupce společnosti. Podle Bechyňské letos Billa očekává během vánočních svátků přibližně stejné tržby, jako v minulém roce.

Podle Lukáše Hory ze společnosti Ahold provozující supermarkety Albert a Hypernova většina spotřebitelů začíná s nákupy asi dva měsíce před Vánoci. Ahold pro letošní rok rozšířil sortiment potravin a hraček. U potravin očekává firma zvýšený zájem hlavně o luxusnější potraviny značky Albert Excellent. „Právě během vánočních svátků a Silvestra si zákazníci dopřávají pochutiny, které si během roku nekupují tak pravidelně,“ uvedl Hora.

Síť hypermarketů Globus očekává v předvánočním období zájem hlavě o elektroniku a interaktivní hračky. Podle marketingového ředitele společnosti Borise Malého očekává Globus velký zájem o 3D televize a mobilní telefony díky dlouhodobém poklesu cen a stále se rozšiřujícímu portfoliu produktů. Podobná je situace i v sortimentu hraček. Například robotické a interaktivní hračky budou letos daleko dostupnější. Jejich cena se totiž ve srovnání s loňským rokem snížila až o 20 procent.

Obchodníci ze supermarketů Interspar zase čekají zvýšený zájem o vybavení pro sport a volný čas, včetně oblečení pro zimní sporty. Společnost se podle jednatele Martina Ditmara zaměří také na speciální dárková balení a sortiment pro děti. Například stavebnice Lego chce firma svým stálým zákazníkům nabízet v rámci věrnostního programu se slevou až 50 procent.

„V našich hypermarketech pro zákazníky v předvánočním období obvykle připravujeme speciální katalogy s tipy na dárky. Patří sem například kosmetické balíčky, kuchyňský sortiment, výběr populárních a oblíbených dětských hraček, které zákazníci znají z televizních a tištěných reklam, nebo vlastní katalog pečení,“ uvedl Ditmar.

Síť Makro očekává v předvánočním období nárůst prodejů hlavně u potravin a profesionálního či poloprofesionálního vybavení do kuchyně. „Růst zájmu v těchto kategoriích očekáváme s ohledem na vzrůstající zájem o domácí vaření,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Romana Nýdrle. Všechny velkoobchody Makro podle Nýdrle již prošly úpravou prodejní plochy. Společnost posílila vybrané potravinářské kategorie včetně nabídky drogistického zboží.

 

Před Vánocemi na internetu nakupuje čtvrtina Čechů

 

Nejvíce podle výzkumu nakupují před Vánocemi v českých internetových obchodech lidé mezi 15 a 49 lety – plných 36 procent. Ti, kteří na internetu předvánoční nákupy pořizují, tak činí nejčastěji v českých internetových obchodech (25 procent z celkové populace). V aukcích a zahraničních e-shopech je to jen minimum (pět procent nakupujících, respektive dvě procenta z celkové populace).

Výzkum také ukázal, že v letošním roce plánuje před Vánocemi nakoupit na internetu 26 procent obyvatel mezi 15 a 49 lety. Z celkové populace to pak je 18 procent, přičemž 12 procent lidí zatím není rozhodnuto.

"Lidé stále na internetu nakupují nejčastěji proto, že ušetří. Nižší cenu uvádí jako hlavní důvod 71 procent těch, kteří na internetu hodlají nakupovat před Vánoci i letos. Nicméně i pohodlí nákupu je podstatné, a to pro celou polovinu respondentů. Oceňují, že mohou snadněji porovnat nabídky, vyhnou se chození po obchodech a také to, že je jim zboží doručeno až do domu. Není nijak překvapivé, že chození po obchodech se raději vyhnou muži (57 procent) než ženy (42 procent) a odpadající nošení nákupů vítají více ženy (52 procent) než muži (46 procent)," přiblížil výsledky průzkumu ředitel pro obchod a marketing GfK Czech Jaroslav Jíra.

S produktem v kamenné prodejně se alespoň někdy seznamuje 80 procent lidí (devět procent vždy). Více tak činí ženy (85 procent) než muži (75 procent).

Nejméně nakupují před Vánocemi na internetu obyvatelé Zlínského kraje (93 procent nenakupuje). Naopak nejvíce využívají internetu k předvánočním nákupům Pražané (36 procent nakupuje), lidé z Královéhradeckého (35 procent), Jihomoravského (33 procent) a Olomouckého (32 procent) kraje.

Lidé letos plánují na internetu nakupovat před Vánocemi knihy (32 procent), hračky (30 procent), oblečení (28 procent), zkrášlovací výrobky (27 procent) a CD/DVD/hry (26 procent). Ženy budou výrazně častěji kupovat oblečení a hračky, muži dárkové poukazy a vše, co souvisí s digitálním fotografováním, nebo televizory a DVD.

-Jan Otava, Filip Sušanka, Mediafax

Kurzy

Kurzovní lístek: 28.3.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,210 25,330
USD 23,410 23,590
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články