Multiplayerová akce Shadowrun v akci
zdroj: tisková zpráva

Multiplayerová akce Shadowrun v akci

19. 9. 2006 12:12 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Multiplayerová first-person střílečka na motivy populární RPG - stejná jako ostatní a přesto jiná...

Pokud jste sledovali naše zpravodajství během letošní E3, určitě vám neunikla zpráva o připravované multiplayerové FPS pro PC a Xbox 360 - Shadowrun. Tato hra vychází z magicko-futuristického světa stále ještě populární stejnojmenné "pen-and-paper" RPG (loni vyšla její čtvrtá edice), původně navržené stejným studiem, jaké nyní vyvíjí pod hlavičkou Microsoftu i nový herní projekt. Redaktor magazínu Firingsquad měl možnost shlédnout Shadowrun v akci a my bychom vám proto nyní chtěli jeho dojmy zprostředkovat. K tomu jsou v naší galerii od včerejška k vidění i nějaké nové ukázky.

Podle toho, co John Callaham píše (a velmi podobně to vidí i redaktoři IGN, Gamespotu, Gamespy, ad.), Shadowrun bude navzdory podobnostem s jinými hrami svého žánru, přeci jen trochu odlišná. Například už to, jak se zachází s hratelnými figurami. Ve hře nejsou samy o sobě žádné třídy postaviček, nýbrž prostě jen čtyři rasy (lidé, elfové, trollové a trpaslíci) a dvě frakce (The Lineage a RNA Global), jejichž výběr určuje vše. Každá z ras má nějaké dispozice k magii. Ta ve hře mimochodem plní funkci pouze obrannou nebo podpůrnou, nikoliv však útočnou. Budete si tak moci vyčarovat strom(y) života, jenž vás (či ostatní členy týmu) ozdraví a poskytnou i úkryt, proměnit se v kouř a vyhnout se tak kulkám od nepřítele, ale nebudete po něm smět šlehat ohnivými blesky nebo vrhat magickými koulemi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pro ofenzívu se zde používají výhradně zbraně technologické. V tomto ohledu nenabízí Shadowrun nic moc výjimečného. Arzenál má zahrnovat pistole, kulomety, brokovnice, granáty, ale třeba i raketomety, apod. K dispozici vám budou i další technické vymoženosti, například pro vidění skrz zdi, teleportování, atd. (hodně těchto prvků prý vývojáři schválně převzali od cheaterů, možná právě aby jim vzali vítr z plachet a ubránili tak své dílo od jejich nájezdů, pro což chtějí i tak udělat maximum). Dostanete se také k prostředkům, jež vám pomohou nepřítele zbavit (alespoň dočasně) jeho magické obrany. Zajímavé je jistě i to, že členy svého týmu budete moci vzkřísit z mrtvých. Nicméně v momentě, kdy sami přijdete o život, začnou takto oživení kolegové krvácet, až z nich vyprchá i ta poslední kapka a oni zemřou.

Hra bude podporovat až 16 hráčů. Levely (jejich počet ještě není znám) mají být skutečně víceúrovňové. Pohybovat se budete v budovách a komplexech o několika patrech. Co se týče náročnosti, vypadá to, že Shadowrun nebude pro začátečníky. Přesto i tak tvůrci plánují hru vybavit sérií tutoriálů, které hráče zasvětí do základních principů jejího fungování. John Callaham zhodnotil hratelnost jedním slovem. Je to prý fofr. Každé kolo odmění vítěze finančním obnosem, za který si lze nakoupit lepší kouzla, zbraně a vybavení. Postupně se navíc schopnosti hráčů rozvíjejí a specializují. Za zopakování určitě stojí skutečnost, že Shadowrun bude jednou z prvních her, které mají využívat systém Live Anywhere od Microsoftu, díky němuž si spolu budou moci zahrát jednu hru hráči bez ohledu na platformu. Pro případ, že byste neměli možnost nebo chuť hrát online, anebo vás nebude dost, bude tu i šance zahrát si s boty (i kombinovaně). Nakonec ještě informace, že se někdy v budoucnu můžete těšit i na vydání beta dema (pro obě platformy). Plná verze by se měla na trhu objevit v příštím roce.
zdroj: Firingsquad

korgull

Nejnovější články