Jaká je dostačující velikost paměti pro hry?
zdroj: tisková zpráva

Jaká je dostačující velikost paměti pro hry?

23. 10. 2005 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Způsob zapojení a velikost operační paměti ovlivňuje celou řadu parametrů počítače.

Uživatelský komfort, odezvu programů a samozřejmě výkon celého systému. Mezi tradiční otázky patří, jaký dopad na hry má 256, 512, 1024 MB a 2048 MB RAM? A vyplatí se spíše paměti dvoukanálové (Dual Channel) nebo stačí mít klasické, jednokanálové (Single Channel)? Záleží na velikosti nebo na zapojení? A proč? Jak moc ovlivní můj počítač 512 MB RAM, když mám 256 MB grafickou kartu? Co to udělá s mojí oblíbenou hrou?
Obrázek zdroj: tisková zpráva Odpovědi na tyto otázky nejsou automatické a nedají se paušalizovat. Alespoň v tom smyslu, jakým způsobem ovlivňuje velikost operační paměti výkon grafických karet (a systému) jako celku. Z testu na LegionHardware vyplývá, že třeba takový DOOM 3 si pohodlně vystačí s 512 MB RAM, protože je na takovou velikost defaultně nastavený a je mu v podstatě jedno, jak velkou paměť používáte. Jestliže máte právě těch 512 MB a více RAM, můžete být v klidu. To samé platí pro drtivou většinu her. Nicméně pro Battlefield 2 nebo Far Cry už je 512 MB RAM málo. Na takové konfiguraci u nich dochází k poklesu hrubého výkonu o více než 10 fps oproti sestavě s 1024 nebo 2048 MB RAM.

Další faktorem jsou nahrávací časy, neboli doba, za kterou se hra spustí, nahraje se level atd., prostě "loading". Pokud máte Dual Channel, jste relativně v pohodě a těžíte z vysoké datové propustnosti tohoto uspořádání. Ve výsledku jsou mezi jednotlivými velikostmi RAM na duálním řadiči rozdíly malé (i když tam jsou) a doba potřebná na nahrání levelu či hry na 1024 či 2048 MB prakticky stejná. Pokud ovšem používáte Single Channel a k tomu ještě malou RAM, hrozí vám, že nahrávací časy budou dvou (a více) násobné. A to už je důvod k zamyšlení...

cappy

Nejnovější články