Zprávy BBC údajně manipulovali sponzoři

- Média autor: Redakce NašePeníze.cz

Britská veřejnoprávní televize BBC má vážný problém. Výrobu některých jejích pořadů platily vládní organizace i autokratičtí vládci, uvedl deník Independent.

BBC nyní plánuje prověřit celý systém svých vztahů s externími zhotoviteli vysílacího obsahu, Foto:

BBC nyní plánuje prověřit celý systém svých vztahů s externími zhotoviteli vysílacího obsahu, Foto:,zdroj: NašePeníze.cz

Servisní organizace FBC Media, která pro britskou veřejnoprávní televizi BBC vyráběla pořady se zahraničněpolitickým obsahem, přijímala milionové platby například od svrženého egyptského prezidenta Husního Múbaraka.

„Díl pořadu Develop or Die věnovaný hospodářství Malajsie nestál BBC ani libru, proto ho přijala do vysílání,“ napsal Independent. Vyšetřování ukázalo, že jeho natáčení se financovalo z vládního malajského programu na vylepšování mediálního obrazu země.

„Jsem tím hluboce znepokojen,“ řekl generální ředitel BBC Mark Thompson. „FBC od malajské vlády přijalo sedmnáct milionů liber, aniž by to deklarovalo.“

„Zahraniční redakce BBC se prohřešila proti zásadám nezávislosti,“ citoval Independent předsedu etického panelu BBC Richarda Ayrea. „Externí dodavatel pořadů FBC Media byl ve zřejmém střetu zájmů, když BBC prodával pořady, které sponzorovaly vládní agentury.“

Vyšetřování také ukázalo, že například ceněný dokument o globálním oteplování v Africe Taking the Credit sponzorovala nevládní organizace Envirotrade. Její zástupci přitom v dokumentu vystupovali v pozitivním světle.

BBC nyní plánuje prověřit celý systém svých vztahů s externími zhotoviteli vysílacího obsahu.

 

-Ondrej Fér | MED

Tagy: bbc manipulace zprávy sponzoři